تاخیر در صدور کارت ملی پذیرفتنی نیست
تاخیر در صدور کارت ملی پذیرفتنی نیست

آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: طرح دلایلی مانند عدم برخورداری از بودجه لازم از سوی سازمان ثبت احوال برای تاخیر در صدور کارت ملی برای مردم و نمایندگان پذیرفتنی نیست. علی حدادی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به مشکلات جدی در بحث صدور کارت ملی […]

آی‌سی‌تی نیوز – عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: طرح دلایلی مانند عدم برخورداری از بودجه لازم از سوی سازمان ثبت احوال برای تاخیر در صدور کارت ملی برای مردم و نمایندگان پذیرفتنی نیست.
علی حدادی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به مشکلات جدی در بحث صدور کارت ملی گفت: یکی از وظایف ذاتی سازمان ثبت احوال صدور کارت ملی در کوتاه ترین زمان ممکن است اما متاسفانه در دو سال گذشته این سازمان به دلیل مشکلات متعدد نتوانسته این امر مهم را محقق کند.

عضو کمیسیون کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد: پیگیری حل مشکلات مربوط به صدورکارت هوشمند کارت ملی در دستورکار کمیسیون شوراها قرار دارد و تحویل به موقع کارت ملی از رئیس سازمان ثبت احوال را مطالبه داریم.

وی افزود: عدم پاسخگویی مناسب و به موقع،ضعف بزرگی برای ثبت احوال بوده و زمان بر شدن فرآیند صدور کارت ملی نقصی است که مجلس برای بر طرف شدن آن تلاش خواهد کرد.

حدادی بیان کرد: دلایلی مانند عدم برخورداری از بودجه لازم برای تاخیر در صدورکارت ملی پاسخ قانع کننده ای نمی تواند برای مردم و نمایندگان باشد به این دلیل که اگر نیاز به بودجه دارند باید در لایحه سالانه بودجه دولت دیده شود.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از موضوعات در دست پیگیری کمیسیون شوراها دریافت هزینه از مردم بابت صدور کارت ملی است که در این زمینه باید مسئولان سازمان ثبت احوال توضیحاتی را ارائه دهند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها عنوان کرد: با توجه به ضرورت کارت برای دریافت خدمات،حل مشکلات مربوط به صدور هوشمند کارت ملی نیازمند اراده و انگیزه از سوی مسئولان است تا نیاز مردم بر طرف شود