<span style='color:#787878;font-size:12px;'>رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:</span><br/>حجم عظیمی از گردش رمزارزها قابل نظارت نیست
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:</span><br/>حجم عظیمی از گردش رمزارزها قابل نظارت نیست

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ساماندهی تبادل رمزارزها اولویت باید باشد، گفت: در حال حاضر حجم عظیمی از گردش مالی در نظام اقتصادی کشور به دلیل عدم ساماندهی رمزارزها از تیررس نظارت خارج شده و از ظرفیت مالیاتی آن‌ها استفاده نمی‌شود. محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در گفت‌و‌گو با خانه ملت […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ساماندهی تبادل رمزارزها اولویت باید باشد، گفت: در حال حاضر حجم عظیمی از گردش مالی در نظام اقتصادی کشور به دلیل عدم ساماندهی رمزارزها از تیررس نظارت خارج شده و از ظرفیت مالیاتی آن‌ها استفاده نمی‌شود.
محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در گفت‌و‌گو با خانه ملت با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور در صحن علنی مجلس، گفت: پدیده رمزارزها را باید در دو حوزه مورد بررسی قرار داد؛ رمزارزها با منشا داخلی و رمزارزها با منشا ارز خارجی. موضوعاتی مانند برق موردنیاز برای استخراج، صدور مجوزها، مزارعی که بدون مجوز در حال استخراج رمز ارز هستند و.. از جمله مسائلی است که در حوزه رمزارزهای داخلی مطرح می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: مزارعی که با مجوز در حال استخراج رمز ارز هستند، تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به کارند و مزارعی که بدون مجوز در حال فعالیت هستند، نیز خلاف قانون عمل می‌کنند.

وی تامین انرژی موردنیاز استخراج رمزارزها را یکی از انتقادات موجود در این حوزه دانست و توضیح داد: می‌توان برای تولید رمزارز از ظرفیت نیروگاهی و انرژی پاک استفاده کرد نه برق شبکه‌ای. زیرا بسیاری از این مزارع اعلام آمادگی دارند که پس از آغاز فعالیت‌های خود با مجوز وزارت صمت، انرژی موردنیاز را از محل انرژی‌های پاک تامین کرده و خود نیز در این امر سرمایه گذاری کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: تمامی مسائل مربوط به استخراج رمزارزها درباره رمزارزهای داخلی است در حالیکه اصلی‌ترین چالش در شرایط کنونی اقتصاد ایران، موضوع رمزارزهای خارجی و تبادل آنها است؛ رمزارزهایی که در سایر کشورها تولید می‌شود اما میلیون‌ها ایرانی درحال تبادل آن هستند حال آنکه این بخش از شفافیت اطلاعاتی نیز برخوردار نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ساماندهی تبادل رمزارزها اولویت است، افزود: قانونمند کردن استخراج رمزارزها نیز در مرحله بعدی قرار دارد. در حال حاضر حجم عظیمی از گردش مالی در نظام اقتصادی کشور به دلیل عدم ساماندهی رمزارزها از تیررس نظارت خارج شده و از ظرفیت مالیاتی آن‌ها استفاده نمی‌شود.