چند کلامی با وزیر ارتباطات
چند کلامی با وزیر ارتباطات

آی‌سی‌تی نیوز – علی شمیرانی – گاهی برای آنکه زودتر به مقصد برسید باید آهسته‌تر حرکت کنید. این موضوع چه در زندگی و چه در مدیریت کاربرد دارد. مثلا در بازی حلقه و سیم، (اعصاب‌سنج) هر چه سریع‌تر حرکت کنید، احتمال اتصال حلقه به سیم و بازگشت به نقطه شروع و تکرار و تکرار محتمل‌تر است. […]

آی‌سی‌تی نیوز – علی شمیرانی – گاهی برای آنکه زودتر به مقصد برسید باید آهسته‌تر حرکت کنید. این موضوع چه در زندگی و چه در مدیریت کاربرد دارد. مثلا در بازی حلقه و سیم، (اعصاب‌سنج) هر چه سریع‌تر حرکت کنید، احتمال اتصال حلقه به سیم و بازگشت به نقطه شروع و تکرار و تکرار محتمل‌تر است.

یا زمانیکه پیش پای شما یک ظرف بزرگ شیشه‌ای شکسته است، قبل از آنکه سریع‌تر به دنبال اقدام برای جمع کردن خرده‌های شیشه باشید، ابتدا باید مراقب بود که قدم‌هایتان را کجا می‌گذارید تا صدمه نبینید و به جای آن، مشغول خارج کردن شیشه‌ها از پایتان نباشید.
برخی اقدامات مدیریتی نیز از این جنس هستند و باید کمی آهسته‌تر و با احتیاط با میدان‌های مین، شبکه‌های فساد و احکام مشکل‌ساز به جا مانده مواجه شد تا با هر تصمیم عاجلی، خسارات بیشتر و جدیدتر ایجاد نشده و کارِ رسیدن به مقصود، دیرتر و ناممکن‌تر نشود.
اما گاه نیز برای آنکه به مقصود رسید، باید سریع وارد عمل شد. برای مثال وقتی جان بیماری بر اثر خونریزی شدید در خطر است، حتی ثانیه‌ها اهمیت دارد و باید به سرعت ابتدا جلوی خونریزی را گرفت تا از خسارات بیشتر و رسیدن به مرحله بی‌بازگشت، جلوگیری کرد و سپس گام‌های بعدی برای درمان را برداشت.
لذا منظور این است که به دلایلی که ذکر شد به فاصله کوتاهی از انتصاب یک مدیر نه باید منتظر تصمیم‌های عجولانه و لحظه‌ به لحظه بود و نه می‌توان چشم بر تداوم خسارات آشکار و انفعال در برابر آنها بست.
بدون ورود به مصادیق مشخصی، در خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اگرچه تنها ۲۴ روز از انتصاب وزیر می‌گذرد و همچنان برای هرگونه قضاوت و پیشداوری درباره نوع نگاه و عملکرد وی زود است، اما در عین حال همچون برخی تصمیم‌ها در حوزه اقتصاد یا اصلاح برخی رویه‌های غلط در مدیریت کرونا، می‌توان از این وزارتخانه نیز انتظار برخی جابجایی‌ها یا صدور احکام جدید برای توقف یا بازنگری در برخی مصوبات و آیین‌نامه‌ها را داشت.
البته اتخاذ این تصمیمات هم نیاز به تیمی از مدیران و مشاورانِ آگاه و معتمد دارد تا از چاله‌ای به چاله دیگر نیفتاد و در عین حال مراقب بود که با رخنه تیم‌های فرصت‌طلب و برخی فشارها، حاشیه‌سازی‌ها و القائات، در حلقه ایشان گرفتار نشده، فرصت‌ها از دست نرود و در بر همان پاشنه بچرخد.
مخلص کلام اینکه در کنار انتشار اخبار و تصاویر دید و بازدیدها و سخنرانی‌ها، در روزهای نخست کاری، توقعات برای آنچه ذکر شد در روزهای آینده به مراتب بیشتر می‌شود.