آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی شبکه شاد، گفت‌: با توجه به دو سال تجربه آموزش مجازی جای خالی برخی توصیه‌ها در این برنامه به دانش آموزان برای ارتباط موثر و مثبت با معلمان خالی است. حسین صادقی سخنگوی شبکه شاد در گفت‌وگو با میزان در مورد محتوای منتشره منتسب به شبکه شاد در روز‌های گذشته گفت: […]

آی‌سی‌تی نیوز – سخنگوی شبکه شاد، گفت‌: با توجه به دو سال تجربه آموزش مجازی جای خالی برخی توصیه‌ها در این برنامه به دانش آموزان برای ارتباط موثر و مثبت با معلمان خالی است.
حسین صادقی سخنگوی شبکه شاد در گفت‌وگو با میزان در مورد محتوای منتشره منتسب به شبکه شاد در روز‌های گذشته گفت: با توجه به دو سال تجربه آموزش مجازی اگرچه که پیام منتشر شده را تکذیب می‌کنیم، اما به طور کلی جای خالی برخی توصیه‌ها در این برنامه به دانش آموزان برای ارتباط موثر و مثبت با معلمان خالی است.

وی ادامه داد: در هر پیام رسانی این امکان که هر فردی بتواند محتوا بارگذاری کند وجود دارد ،اما این امر در رویکرد جدید برنامه شاد وجود ندارد، چرا که این امر تنها با احراز هویت امکان پذیر است.

صادقی گفت: در رویکرد جدید شاد حدود ۴۵ میلیون محتوا پاک شده و سرور‌ها خالی و آماده فعالیت برای سال تحصیلی جدید است. اما با این حال یکسری از کانا‌ل ها با محتوای آموزشی و پرورش و سلامت و تربیت بدنی پا برجا است.

وی اظهار کرد: در رویکرد جدید شاد حتی سیمکارت‌های حقوقی برای معاونت‌ها و مناطق صادر شده است که حتی اگر مدیری جابه جا شد برای آن مدرسه و یا آن واحد سازمانی مشخص باشد.

وی در پاسخ به این سوال که به طور کلی محتوا‌های منتشره در شاد توسط چه کارگروهی تهیه و تولید می‌شود، گفت: به طور کلی یک محتوای اصلی وجود دارد که مربوط به الگو‌های تدریس برتر هست و معمولا تدریس‌هایی که در جشنواره‌ها حائز اهمیت و توجه بوده‌اند در این قسمت قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: به شخصا پیشنهاد بنده برای یکی از قسمت‌های این برنامه ارتباط با وزیر است تا ما بتوانیم در این قسمت هم یک ارتباط موثری میان سطوح برقرار کنیم.

وی به والدین و دانش آموزان توصیه کرد: تنها کانال ارتباطی آنان با مدرسه باید برنامه شاد باشد چرا که فضای دیگری غیر از شاد وجود ندارد و علت توصیه هم صیانت از دیتا‌ها و اطلاعات دانش آموزان و معلمان است که در این صورت حریم مشخصی برای برقراری امنیت وجود دارد.

وی گفت: مدارس غیر دولتی نیز می‌توانند از فضای مورد استفاده از برنامه شاد استفاده کنند، اما به طور کلی استفاده از سایر فضا‌ها با مجوز قانونی از سوی آنان ایرادی ندارد و حد و حدود خاصی برای این مدارس در چارچوب قانون وجود ندارد.

وی در پایان گفت: چند روز قبل محتوایی با یک ادبیات خاص در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌ها منتشر شد ضمن تکذیب آن و اعلام اینکه این پیام شیطنتی از سوی برخی از افراد بوده است، اما برخی نکات موجود در آن جای تامل دارد؛ همچنین وجود برخی توصیه‌ها و آموزش ها به دانش آموزان برای برقراری ارتباط در شبکه‌های مجازی به ویژه برنامه شاد را لازم و ضروری می‌دانیم.