آی‌سی‌تی نیوز – نماینده مردم کرمان گفت: در طرح ساماندهی رمز ارزها مبنای کار شفافیت است زیرا معتقدیم بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های پولی و مالی و مالیاتی کشور با فعالیت رمز ارزها از رده تصمیم‌گیری خارج شده است. به گزارش ایرنا، «محمدرضا پورابراهیمی» در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح ساماندهی استخراج […]

آی‌سی‌تی نیوز – نماینده مردم کرمان گفت: در طرح ساماندهی رمز ارزها مبنای کار شفافیت است زیرا معتقدیم بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های پولی و مالی و مالیاتی کشور با فعالیت رمز ارزها از رده تصمیم‌گیری خارج شده است.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا پورابراهیمی» در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح ساماندهی استخراج رمزارزها با بیان اینکه پدیده رمزارزها در حوزه اقتصاد منطقه‌ای و جهانی شکل گرفته و بر اقتصاد کشور ما هم اثر دارد اظهار داشت:‌ اگر این پدیده را کتمان کنیم هیچ فرصتی برای مقابله با تبعات آن نداریم و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن را از دست خواهیم داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: هدف کمیسیون اقتصادی مجلس ساماندهی این پدیده بوده است چرا که در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ اراده‌ای برای ساماندهی پدیده رمزارزها دیده نشد اگر امروز دولت و مجلس در این خصوص همکاری کنند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

نماینده مردم کرمان در مورد ساماندهی وضعیت موجود گفت: در حال حاضر به دلیل عدم شناخت کافی توسط مردم و سرمایه‌گذاران از پدیده رمزارزها دچار شرایط خاصی هستیم که ضوابط مشخصی درباره فعالیت این سامانه‌ها وجود ندارد، وزارت ارتباطات به عنوان متولی فضای مجازی، وزارت صنعت به عنوان ناظر بر مجوزها، وزارت اقتصاد به عنوان متولی مبارزه با پولشویی و وزارت نیرو به عنوان متولی تأمین برق لازم برای استخراج رمزارزها همگی دخیل هستند لذا کمیسیون اقتصادی به دنبال ساماندهی این وضعیت نابسامان بوده است.

پورابراهیمی گفت:‌در این ساماندهی مبنای کار ما شفافیت است چرا که معتقدیم بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های پولی و مالی و مالیاتی کشور با فعالیت رمزارزها از رده تصمیم‌گیری خارج شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به درخواست نماینده بانک مرکزی برای ارائه لایحه در این زمینه از سوی دولت گفت:‌ تا به حال هیچ لایحه‌ای از سوی بانک مرکزی در خصوص موضوعات مهمی از جمله قانون بانک مرکزی و قانون بانکداری کشور ارائه نشده و در خصوص رمزارزها نیز اگر بانک مرکزی لایحه‌ای ارائه کرد مبنای کار ما قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تا قبل از ارائه لایحه، طرح کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود و این طرح کاملا کارشناسی شده است لذا نمایندگان کمک کنند تا امکان اصلاحات لازم در کمیسیون و طی مراحل قانونی فراهم شود.