تاکید دولت چین بر همکاری غول‌های فناوری این کشور
تاکید دولت چین بر همکاری غول‌های فناوری این کشور

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر صنعت چین به شرکت های فناوری این کشور و از جمله علی بابا و تنسنت اعلام کرد باید از مسدود کردن وب سایت های یکدیگر دست بردارند و با هم همکاری کنند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین روز جمعه استانداردهایی به شرکت های […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر صنعت چین به شرکت های فناوری این کشور و از جمله علی بابا و تنسنت اعلام کرد باید از مسدود کردن وب سایت های یکدیگر دست بردارند و با هم همکاری کنند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین روز جمعه استانداردهایی به شرکت های فناوری این کشور پیشنهاد کرده و از همه آنها خواسته تا یک زمان مشخص از بلوکه کردن یکدیگر و به خصوص پیام رسان های شرکت های رقیب دست بردارند.

وی افزوده که اگر این شرکت ها از این خواست وزارت صنعت تبعیت نکنند، ممکن است، این وزارتخانه به روش ها و اقدامات دیگری متوسل شود. دولت چین در ماه های اخیر برای قانون مند کردن فعالیت شرکت های فناوری و مقابله با انحصارطلبی های آنها اقدامات مختلفی را انجام داده است.

به همین منظور نشست مشترکی با حضور علی بابا، تنسنت، بایت دنس، بایدو، هواوی و شیوآمی برگزار شده است. در مورد این ماهیت این نشست اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. به نظر می رسد تنسنت و علی بابا به تدریج دسترسی به خدمات یکدیگر را ممکن کنند.