آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون فدرال تجارت آمریکا قصد دارد هفته آینده جلسه‌ای برای استماع اطلاعات مربوط به خریدهای کوچک برخی شرکت‌های فناوری این کشور برگزار کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی خریدهای شرکت‌هایی مانند اپل و فیس‌بوک تا بدان حد کوچک و جزیی است که نگرانی در مورد احتمال انحصارطلبی تجاری […]

آی‌سی‌تی نیوز – کمیسیون فدرال تجارت آمریکا قصد دارد هفته آینده جلسه‌ای برای استماع اطلاعات مربوط به خریدهای کوچک برخی شرکت‌های فناوری این کشور برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی خریدهای شرکت‌هایی مانند اپل و فیس‌بوک تا بدان حد کوچک و جزیی است که نگرانی در مورد احتمال انحصارطلبی تجاری و آسیب زدن به منافع رقبا ایجاد نمی‌کند. اما ظاهراً کمیسیون فدرال تجارت آمریکا دیگر چنین دیدگاهی ندارد.

نشست‌های کمیسیون یادشده در این زمینه بعد از آغاز به کار لیناخان به عنوان رئیس جدید آن در ماه ژوئن آغاز شده است.

قرار است هفته آینده پنج کمیسیونر این کمیسیون خط مشی‌های دولت ترامپ در زمینه خریدهای کوچک شرکت‌های فناوری را از نو بررسی کنند تا مشخص شود آیا باید در این زمینه و به خصوص در مورد ادغام غول‌های فناوری با تأمین کنندگان خدمات آنها بازنگری شود یا خیر.

در این جلسه استماع خریدهای کوچک برخی شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا بررسی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به گوگل، اپل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت هم اشاره کرد. این شرکت‌ها هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده‌اند.