آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا استان کرمان از دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواست در صورت دریافت پیامکی مبنی بر به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد با پرداخت مبلغ دو هزار تومان، به این پیام توجه نکنند و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند. به گزارش برنا؛ سرهنگ امین یادگارنژاد اظهار کرد: «در روزهای پایانی سال […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا استان کرمان از دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواست در صورت دریافت پیامکی مبنی بر به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد با پرداخت مبلغ دو هزار تومان، به این پیام توجه نکنند و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ امین یادگارنژاد اظهار کرد: «در روزهای پایانی سال شاهد ارسال پیامک‌هایی با عنوان به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد از سوی برخی مجرمان سایبری هستیم، در این پیام‌ها از دانش‌آموزان خواسته شده اپلیکیشن شاد خود را به‌روز کرده و برای به‌روزرسانی هم باید دو هزار تومان هزینه پرداخت کنند، در غیر این‌صورت اپلیکیشن شاد آن‌ها غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌دهد».

وی افزود: «این پیام‌ها از سوی مجرمان سایبری برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود و هدف آن‌ها چیزی جز کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی نیست».

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: «دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها اصلا به این پیام‌ها توجه نکنند و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند، چراکه درگاه‌های معرفی شده در این پیام‌ها درگاه فیشینگ بوده و برای سرقت اطلاعات بانکی ایجاد شده است».

وی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواست: «برای نصب یا به‌روزرسانی اپلیکیشن شاد به سایت وزارت آموزش‌و پرورش یا مارکت‌های معتبر مراجعه و از به‌روزرسانی کردن از طریق لینک‌ها و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند چراکه احتمال آلودگی سیستم آن‌ها به بدافزارهای مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد.».

یادگارنژاد به مدیران مدارس توصیه کرد: «در گروه‌های کلاسی مدارس در خصوص این موضوع اطلاع‌رسانی کنند تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش‌آموزان، استرس و اضطراب آنان را کاهش دهند».