شایع‌ترین روش کلاهبرداران رمز ارز را بشناسید
شایع‌ترین روش کلاهبرداران رمز ارز را بشناسید

آی‌سی‌تی نیوز – رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا شایع‌ترین شیوه‌های کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال را تشریح کرد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر فضا و فرصتی برای کلاهبرداری و سودجویی از کاربران فضای مجازی بهره می‌برند، گفت: در حال حاضر […]

آی‌سی‌تی نیوز – رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا شایع‌ترین شیوه‌های کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال را تشریح کرد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر فضا و فرصتی برای کلاهبرداری و سودجویی از کاربران فضای مجازی بهره می‌برند، گفت: در حال حاضر که بازار ارز دیجیتال مورد توجه قرار گرفته، سودجویان نیز به این فضا چشم داشته و اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند که لازم است کاربران هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی در ادامه به تشریح شایع ترین روش ها پرداخت و گفت: یکی از این روش های کلاهبرداری طرح معروف به پانزی است. در این ترفند فرد کلاهبردار وعده می دهد که چنانچه کاربر سرمایه های خود را در اختیار او قرار دهد می تواند با آن ها ارز دیجیتال خرید و فروش کرده و سود تضمین شده قابل توجهی به این افراد بپردازد. این در حالی است که پس از دریافت سرمایه دیگر خبری از فرد دریافت کننده نخواهد شد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا به صرافی جعلی اشاره کرد و گفت: شایع ترین شیوه کلاهبرداری صرافی های آنلاین ارز دیجیتال سوء استفاده از نام سایت ها و کیف پول های معتبر و اقدام به جعل کیف پول و درگاه واریز ارز است و از این رو لازم است کاربران با دقت بیشتری جابجایی های خود را انجام دهند.

رجبی توکن‌های بی‌ارزش را شیوه دیگری اعلام کرد و گفت: کلاهبردار با ادعای اینکه توکن عرضه شده توسط او در آینده بسیار کاربردی و ارزشمند خواهد بود و سودی بسیار بالا نصیب کاربران خواهد شد اقدام به فروش توکن می کند، در حالی که هیچ ارزشی ندارد.

وی چهارمین شیوه را پامپ و دامپ نامید و ادامه داد: کلاهبرداران بطور ناگهانی میزان زیادی ارز کم ارزش را خریده و با تبلیغات و هیاهوی گسترده موجب افزایش تقاضا برای آن ارز و افزایش شدید قیمت آن می شوند که این شیوه نیز کاذب بود و تنها موجب درآمدزایی برای کلاهبرداران می‌شود.

رجبی از کاربران خواست که با علم و مشورت از افراد خبره، مورد اطمینان وآگاه وارد بازار رمز ارزها شده و به افراد ناشناس و … توجه و اعتماد نکنند.