آی‌سی‌تی نیوز – شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: تعداد ۲۱۵ هزار و ۹۹۷ دستگاه به ظرفیت مصرف ۶۱۰ هزار و ۹۶۴ کیلووات در کشور کشف شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، براساس گزارش‌های دریافتی، در هفته‌ای که گذشت، ۹۴ مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز با تعداد هزار و […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: تعداد ۲۱۵ هزار و ۹۹۷ دستگاه به ظرفیت مصرف ۶۱۰ هزار و ۹۶۴ کیلووات در کشور کشف شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، براساس گزارش‌های دریافتی، در هفته‌ای که گذشت، ۹۴ مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز با تعداد هزار و ۱۴۷ دستگاه به ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۶ کیلووات در کشور کشف شد.

در هفته ای که گذشت استان آذربایجان شرقی با ۳۹ درصد، بیشترین میزان از مجموع ظرفیت های کشف را داشته و پس از آن به ترتیب استان های کرمان، تهران، کردستان، فارس، اصفهان و خوزستان قرار گرفتند.

بر اساس تحلیل های انجام شده در کشفیات در تعرفه های مختلف بر حسب ظرفیت، می توان افزایش درصد کشفیات در تعرفه صنعتی را مشاهده کرد که این افزایش ظرفیت کشفیات در تعرفه صنعتی و افزایش تعداد کشفیات در تعرفه خانگی نسبت به هفته قبل، به علت افزایش ارسال گزارش های مردمی، بازرسی محلی و استفاده از تحلیل الگوی مصرف بوده است.

سهم ۱۸ درصدی ظرفیت های بین ۳۰ تا هزار کیلوواتی نسبت به تمامی کشفیات نشان دهنده این واقعیت است که در این هفته تعداد دستگاه کشف شده به ازای هر پروند افزایش یافته و دلیل این فروانی زیاد، کشف یک مرکز با تعداد ۳۱۲ دستگاه در استان آذربایجان شرقی و یک مرکز با تعداد ۴۳ دستگاه در استان کردستان است.

هدف از تهیه این گزارش، ارائه نتایج تعامل دستگاه های مسوول شامل نیروی انتظامی، دادستانی کل کشور (دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر کشور) نهادهای امنیتی و وزارت نیرو در برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها از تاریخ ۶ تا ۱۲ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش ایرنا، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران پیشتر اعلام کرد: در هفته ای که گذشت تعداد ۹۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارزها با یک هزار و ۱۴۷دستگاه ماینر و مصرف برق ۲هزار و ۴۰۶ کیلووات کشف و جمع‌آوری شد