آی‌سی‌تی نیوز – شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: تاکنون ۵ هزار و ۲۶۵ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز کشف شده که مصرف برق آنها معادل یک نیروگاه با ظرفیت بیش از ۸۰۰ مگاوات است. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، این مراکز دارای ۲۱۵ هزار و ۵۵۱ دستگاه بوده اند […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: تاکنون ۵ هزار و ۲۶۵ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز کشف شده که مصرف برق آنها معادل یک نیروگاه با ظرفیت بیش از ۸۰۰ مگاوات است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، این مراکز دارای ۲۱۵ هزار و ۵۵۱ دستگاه بوده اند که ۶۱۰ هزار و ۲۹ کیلو وات در روز مصرف برق داشته اند که معادل یک نیروگاه با ظرفیت بیش از ۸۰۰ مگاوات است.

روز دوشنبه (۸ شهریور ماه) نیز ۱۶ مرکز جدید استخراج غیر مجاز رمز ارز با مجموع ۱۴۳ دستگاه در کشور کشف شد.

ظرفیت مصرف این ۱۶ مرکز ۳۰۰ کیلووات است که به صورت متوسط معادل با مصرف برق روزانه ۸۵۸ واحد مسکونی برآورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است، رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

بر اساس گزارش ها، ایران بعد از روسیه، آمریکا، چین، قزاقستان، ایسلند و کانادا، هفتمین کشور با بیشترین میزان استخراج رمزارز است.