آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید سرویس ارتباط ماهواره ای اپل در آیفون های ۲۰۲۱ میلادی عرضه نمی شود. همچنین این سرویس جایگزین ارتباطات موبایلی نمی شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، روز گذشته اخباری درباره عرضه قابلیت تماس و پیامک با فناوری ماهواره در آیفون ۱۳ منتشر شد. اکنون جزئیات […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید سرویس ارتباط ماهواره ای اپل در آیفون های ۲۰۲۱ میلادی عرضه نمی شود. همچنین این سرویس جایگزین ارتباطات موبایلی نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، روز گذشته اخباری درباره عرضه قابلیت تماس و پیامک با فناوری ماهواره در آیفون ۱۳ منتشر شد. اکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر شده است.

اپل مشغول توسعه قابلیت‌های ماهواره‌ای روی آیفون است که به کاربران اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری پیامک ارسال کنند. همچنین قابلیت مذکور به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا تصادف‌ها و دیگر موارد اضطراری را در مناطقی که پوشش اینترنت موبایل وجود ندارد، گزارش کنند.

در همین راستا اپل مشغول حداقل ۲ ویژگی اضطراری است که به شبکه ماهواره‌ها اتکا دارند. هرچند فناوری ماهواره‌ای از سال‌ها قبل در حال توسعه است، اما به نظر نمی‌رسد قابلیت‌های مذکور در موبایل‌های ۲۰۲۱ میلادی عرضه شوند.

نخستین ویژگی ارسال پیام‌های اضطراری به وسیله ماهواره است که به کاربران اجازه می‌دهد به سرویس‌های اورژانس پیامک ارسال کنند و یا تماس بگیرند. این قابلیت در اپ مسیجز به عنوان سومین پروتکل ارتباطی همراه SMS و iMessages یکپارچه می‌شود. پیام‌هایی که با این پروتکل ارسال می‌شوند، به جای آنکه در حباب‌هایی آبی یا سبز نشان داده شوند، در حباب خاکستری رنگ خواهند بود. همچنین تعداد کاراکترهای این نوع پیام نیز محدود خواهد بود.

ویژگی‌های دوم به کاربران اجازه می‌دهد رویدادهای اضطراری بزرگ مانند سقوط هواپیما و آتش سوزی را با استفاده از شبکه‌های ماهواره ای گزارش دهند. عملکرد این قابلیت مشابه تماس با شماره اورژانس ۹۱۱ در آمریکا است و می‌تواند اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی و کارت شناسایی پزشکی کاربری که تماس گرفته را ثبت کنند.

به نوشته بلومبرگ اپل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به طور محدود و برای مواقع اضطراری فراهم می‌کند و این سرویس جایگزینی برای شبکه‌های موبایلی وسیع نیست.

همچنین قابلیت مذکور برای همه کشورها عرضه نمی‌شود و دسترسی به آن با توجه به مقررات محلی و موقعیت ماهواره‌ها تعیین خواهد شد.