تکلیف بسته اینترنت دانش‌آموزی مشخص نیست
تکلیف بسته اینترنت دانش‌آموزی مشخص نیست

آی‌سی‌تی نیوز – معاون امور رسانه آموزش و پرورش از نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید توضیحاتی ارائه داد. صادقی؛ معاون امور رسانه‌ وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسکانیوز درخصوص بازگشایی مدارس گفت: در حال طراحی بسته‌ای برای بازشگایی مدارس هستیم و جلسات متعددی با مسئولان زیربط و رییس مرکز مطالعات و […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون امور رسانه آموزش و پرورش از نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید توضیحاتی ارائه داد.

صادقی؛ معاون امور رسانه‌ وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسکانیوز درخصوص بازگشایی مدارس گفت: در حال طراحی بسته‌ای برای بازشگایی مدارس هستیم و جلسات متعددی با مسئولان زیربط و رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های آموزش و پرورش داشتیم که قرار شد بر اساس سیاست‌های مشخص شده به سمت بازگشایی مدارس برویم.

او ضمن تقدیر از زحمات معلمان در این دوسال برای تدریس الکترونیک، عنوان کرد: قرار بر این شد که مدارس از مهر مطابق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، بازگشایی شوند اما اینکه بازگشایی حضوری باشد یا مجازی بستگی به شرایط دارد و این براساس سیاست‌های وزارت بهداشت و تصمیم ستاد ملی کرونا خواهد بود. اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان مطرح می‌شود یا نه و چه تعداد از معلمان دوز دوم واکسن را دریافت می‌کنند در تصمیم‌گیری درخصوص نحوه بازگشایی موثر است.

صادقی اظهار کرد: ما تلاش کردیم که بسته‌هایی برای دانش‌آموز، معلم و خانواده‌ها آماده کنیم. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اگر بحث بازگشایی حضوری مطرح شود، بازگشایی ایمنی را داشته باشیم و جان معلم‌ها و دانش‌آموز درخطر نباشد.‌

معاون وزارت آموزش و پرورش درخصوص رفع اشکالات اپلیکیشن شاد عنوان کرد: «شاد» روز به روز در حال بهتر شدن است. همکاران از سرعت و بارگذاری نشدن خوب فایل‌ها گلایه داشتند اما این‌ها در نسخه جدید اصلاح شده و همچنان رایگان خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط موثری میان آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند یا اختصاص بسته‌های اینترنت وجود دارد یا خیر، بیان کرد: ارتباط خوبی با وزارت ارتباطات داریم اما هنوز گفت‌وگویی در مورد بسته‌های اینترنت نداشتیم چون دولت تازه شکل گرفته اما قطعا سیاست‌های سال گذشته امسال هم برقرار خواهد بود.