آی‌سی‌تی نیوز – سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حساس ترین زمان در طول برنامه‌های یک ساله آموزش و پرورش، زمان بازگشایی مدارس است و زیرساخت‌های لازم برای استمرار آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد باید فراهم شود. به گزارش تسنیم، علیرضا کاظمی در اولین جلسه خود به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، […]

آی‌سی‌تی نیوز – سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: حساس ترین زمان در طول برنامه‌های یک ساله آموزش و پرورش، زمان بازگشایی مدارس است و زیرساخت‌های لازم برای استمرار آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد باید فراهم شود.
به گزارش تسنیم، علیرضا کاظمی در اولین جلسه خود به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با قدردانی ویژه از زحمات دکتر حاجی میرزایی در طول سکانداری وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: امیدوارم بتوانم با کمک همکاران این امانت را به خوبی آنچه که دکتر حاجی میرزایی امانت داری کردند، نگه داشته و در انتهای مسیر به نحو مطلوبی تحویل دهم.

کاظمی با اشاره به این که حساس ترین زمان در طول برنامه‌های یک ساله آموزش و پرورش، زمان بازگشایی مدارس است، تصریح کرد: زندگی و مسئولیت در فضای تعلیم و تربیت بسیار با ارزش است ولی در کنار تمام ارزش‌ها، دارای خطرات جدی و مضاعفی است که با توجه به شرایط امروز آموزش و پرورش و سختی‌های موجود کار در این دستگاه، نیاز به تلاش و توجه جدی و پیگیری‌های مستمر در رسیدن به هدف است.

وی افزود: بازگشایی مدارس به عنوان یک پروژه عظیم و بزرگ در آموزش و پرورش به شمار می‌آید که کیفیت و چگونگی انجام آن، نماد مدیریت در نظام تعلیم وتربیت بوده و باید مورد توجه و عنایت خاص قرار گیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، ایجاد آرامش در آغاز سال تحصیلی جدید را از انتظارات معقول جامعه فرهنگیان دانست و بیان کرد: از تمام همکاران در مجموعه آموزش و پرورش تقاضا دارم، بدون وقفه کارها را با جدیت در کنار هم دنبال کنند تا بتوانیم در این فرصت باقی مانده مجموعه آموزش و پرورش را سربلند کرده و آغاز آرام و بانشاطی را برای سال تحصیلی جدید داشته باشیم چرا که یکی از مهم ترین استراتژی‌های ما، «بازگشایی مدارس» و «آغاز سال تحصیلی» و «شروع مهرماهی» بدون دغدغه است.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید باید به چند بٌعد از جمله؛ «سلامت دانش آموزان و همکاران»، «آموزش باکیفیت و استمرار یادگیری» و «آغاز سال جدید با اطمینان برای خانواده‌ها»، توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم که خوشبختانه تا امروز برای تمام این موارد ریل گذاری شده است و ما فقط باید آن را رصد و پیگیری کنیم.

کاظمی ادامه داد: معتقدم ۴ نکته مهم و اساسی در دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد که برای شروعی آرام در بازگشایی مدارس باید مورد توجه و عنایت خاص قرار گیرد. نکته اول، «ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی» است که تاکنون بسیاری از مقدمات و برنامه ریزی‌های آن در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انجام شده است ولی باز هم با توجه به گستردگی این بخش، نیاز به پیگیری‌های مستمر دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: نکته دوم زیرساخت‌های لازم برای استمرار آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد است همه ما می‌دانیم که تقریباً اتکا نظام تعلیم و تربیت به ایجاد این زیرساخت است، راه اندازی «شاد» کار بسیار فوق العاده‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و از جمله دستاوردهای مهم این نظام، در ایام کرونا است که باید مسئولیت آن را به یک فرد مشخص بسپاریم و همه کمک کنیم تا شبکه شاد، بهتر از سال قبل به استمرار آموزش کمک کند.