ثبت چک در سامانه صیاد در اولویت بانک مرکزی باشد
ثبت چک در سامانه صیاد در اولویت بانک مرکزی باشد

آی‌سی‌تی نیوز – نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه قانون جدید چک میتوانست خیلی بهتر اجرایی شود، گفت: ایجاد امکان ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد بانک مرکزی از طریق خودپرداز و پیامک، برای کاربرانی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند یا در مناطق محروم صاحب کسب و کاری […]

آی‌سی‌تی نیوز – نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه قانون جدید چک میتوانست خیلی بهتر اجرایی شود، گفت: ایجاد امکان ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد بانک مرکزی از طریق خودپرداز و پیامک، برای کاربرانی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند یا در مناطق محروم صاحب کسب و کاری هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

نصرالله پژمان­فر نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس درباره روند اجرای قانون جدید چک و اقدامات باقیمانده، گفت: در حال حاضر، ایجاد امکان ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد بانک مرکزی از طریق خودپرداز و پیامک، برای کاربرانی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند یا در مناطق محروم صاحب کسب و کاری هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: قانون جدید چک می­توانست خیلی بهتر از آنچه که تاکنون صورت گرفته، اجرا شود. به هر حال، با وجود اینکه این قانون هنوز به طور کامل اجرایی نشده است، اما همین مقداری که از قانون اجرا شده، ثمرات زیادی را در ارتباط با کاهش آمار چک‌های برگشتی و افزایش اعتماد گیرنده­ی چک داشته است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: در زمانی که به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مسئولیت داشتم، گزارشی در رابطه با موضوع چک آماده و به مجلس ارائه کردیم و اهمیت این مسائل را نیز در آن گزارش گفتیم. به هر حال بانک مرکزی باید در ارائه این خدمات از طرف شبکه بانکی با جدیت بیشتری پیگیری کند؛ زیرا مدت­هاست که از زمان ارائه این خدمات می­گذرد.

پژمان­فر در جواب این سوال که آیا مجلس، با توجه به اینکه دولت تغییر کرده و در بانک مرکزی نیز تغییراتی صورت خواهد گرفت، برنامه ­ای در جهت پیگیری روند اجرای قانون جدید چک از مسئولین جدید بانک مرکزی دارد، گفت: این موضوع یکی از مسائلی است که با سایر نمایندگان نیز مطرح کردیم. یکی از اولویت‌­های ما این است که رئیس بعدی بانک مرکزی نیز نسبت به اهمیت مسئله چک آگاه شود و بخش­های عقب مانده قانون جدید چک را پیگیری کند. بنابراین مجلس در نظر دارد تا با جدیت بیشتری نسبت به اجرای کامل قانون جدید چک از بانک مرکزی پیگیری کند.