آی‌سی‌تی نیوز – اشکال در سامانه نوبت دهی اینترنتی شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور در چند روز گذشته سبب اعتراض هموطنان در سراسر کشور شده زیرا نمی‌توانستند وارد این سامانه شوند. برخی هموطنان تهرانی در گفت وگو با ایرنا اعلام کردند که این سامانه به هیچ عنوان برای نوبت دهی باز نمی شود و […]

آی‌سی‌تی نیوز – اشکال در سامانه نوبت دهی اینترنتی شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور در چند روز گذشته سبب اعتراض هموطنان در سراسر کشور شده زیرا نمی‌توانستند وارد این سامانه شوند.

برخی هموطنان تهرانی در گفت وگو با ایرنا اعلام کردند که این سامانه به هیچ عنوان برای نوبت دهی باز نمی شود و زمان وکالتنامه خرید و فروش آنها منقضی می شود.

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بازه زمانی متفاوت برای مراجعه متقاضیان هر استان به سامانه نوبت دهی اینترنتی در راستای رفع مشکل و معطلی پیش آمده تعریف شده و شهرندان باید با توجه به این زمان بندی اعلام شده، وارد سامانه شده و برای ثبت نام اقدام کنند.

وی گفت: با افزایش تعداد متقاضیان در تهران و کلانشهرها مواجه هستیم به طوری که به سرعت نوبت‌ها در سامانه نوبت دهی رزرو می‌شود. مراکز تعویض پلاک در شرایط قرمز کرونا با همه پرسنل اما با ظرفیت پذیرش ۵۰ درصدی فعال است زیرا باید خدمات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ارائه داد.

سرهنگ محمدی در مورد مشکل در سامانه نوبت دهی شهروندان تهرانی گفت: با توجه به تعداد متقاضیان بالا در کلان شهرها به خصوص در تهران که معطلی ۶ روزه را برای تعیین رزرو و ثبت نام در سامانه نوبت دهی در پی دارد، مقرر شد که این سامانه در هر استان در ساعت‌های خاص بارگذاری‌ شود، به این صورت که بارگذاری نوبت جدید در استان‌های بوشهر، تهران، کرمان، گیلان و یزد در ساعت ۸ صبح، اصفهان، حومه تهران، خراسان رضوی، قزوین و هرمزگان ساعت ۹ و همچنین اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و فارس در ساعت ۱۰ خواهد بود.

رئیس مرکز شماره گذاری تصریح کرد: متقاضیان تعویض پلاک در استان‌های البرز، کردستان، گلستان و لرستان در ساعت ۱۱، ایلام، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قم و مازندران در ساعت ۱۲ و چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و همدان نیز در ساعت ۱۴ برای رزرونوبت در سامانه نوبت دهی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر امکان دریافت نوبت تا ۶ روز بعد در سامانه وجود دارد و هر روز در ساعت اعلامی هر استان، یک روز به ظرفیت نوبت دهی اضافه می شود.

سرهنگ محمدی از شهروندان درخواست کرد که در بازه زمانی رزرو شده نه زودتر و نه دیرتر در مرکز مدنظر خود حضور داشته و از همراه داشتن افراد اضافی خودداری کنند.