آی‌سی‌تی نیوز – مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایلوت ثبت الکترونیکی ازدواج گفت: طی این طرح تمام مندرجات داخل دفاتر ازدواج به سامانه منتقل می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اصغر پیرهادی با بیان اینکه مستندسازی اراضی جزو سیاست‌های سازمان به شمار می‌رود اظهار […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان همدان با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایلوت ثبت الکترونیکی ازدواج گفت: طی این طرح تمام مندرجات داخل دفاتر ازدواج به سامانه منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اصغر پیرهادی با بیان اینکه مستندسازی اراضی جزو سیاست‌های سازمان به شمار می‌رود اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی استان معادل ۷۰۰ هزار هکتار مستندسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه امسال در مجموع ۲۴ هزار و ۳۴۴ فقره سند تک‌برگی صادر شده که از این میزان ۲ هزار و ۲۴۰ فقره اراضی و املاک دولتی معادل ۱۷۹ هزار هکتار بوده است افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر هکتار ۵۱۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان حوزه اجراست به طوری که از سال ۹۶ به بعد حتما فرآیند اجرا از طریق سازمان ثبت اسناد انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون به ۳ هزار و ۶۷۷ پرونده مختومه است گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد پرونده‌های حوزه اجرا از نظر تشکیل ۲۱ درصد رشد و از حیث رسیدگی ۹۰ درصد رشد داشته است.

پیرهادی با تأکید بر اینکه رسیدگی به پرونده‌های معوقه را در دستور کار است ادامه داد: مهریه، اسناد رهنی، اسناد ضمنی، قراردادهای بانکی، صورتحساب‌های آپارتمان و فیش‌های آب برق و گاز جزو موارد اجرایی به حساب می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه و بودجه ما موظف هستیم در سال جاری درآمدی بالغ بر ۱۷۶ میلیارد ریال محقق کنیم و تاکنون ۷۳ میلیارد ریال محقق شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان با بیان اینکه در حوزه خدمات الکترونیکی گام‌های موثری برداشته شده است یادآور شد: یکی از برنامه‌های الکترونیک ثبت و تایید وقوع معامله در سامانه ثبت اسناد ظرف دو روز است به طوری که استان همدان امسال در این بخش رتبه اول در سطح کشور را کسب کرده است.

وی به الکترونیکی شدن وقوع ازدواج اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه محرم همدان به عنوان پایلوت ازدواج الکترونیکی وارد عمل شده است و طی این طرح تمام مندرجات داخل دفاتر ازدواج به سامانه منتقل می‌شود.

پیرهادی مزایای این طرح را احصاء آمار دقیق ازدواج، سن و سال زوجین و نوع و میزان مهریه دانست و افزود: در حال حاضر بیشتر از دو سال است که تمام فرآیند طلاق الکترونیکی انجام می‌شود که با موفقیت طرح ازدواج دفاتر و امضاهای زوجین جمع‌آوری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از سیاست‌های سازمان آرشیو و اسکن اوراق املاک است متذکر شد: در حال حاضر اسکن اوراق املاک کل استان به جز شهرستان اسدآباد به اتمام رسیده به نحوی که تنها ۱۵۰ هزار پرونده باقی مانده و تا پایان سال اسکن همه اوراق محقق خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان به ۲ میلیون هکتار اراضی کل استان اشاره کرد و ادامه داد: از این میزان ۷۰۰ هزار هکتار اراضی ملی، ۸۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و بقیه بافت مسکونی شهر و روستایی است.

وی به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کاداستر شده استان اشاره کرد و یادآور شد: از اهداف سازمان مستندسازی اراضی کشاورزی است اگرچه سال گذشته ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کاداستر شده اما چون الزامی در بین نبود استقبال خوبی از سوی کشاورزان صورت نگرفته است.

پیرهادی خاطرنشان کرد: هزینه کاداستر اراضی کشاورزی در سال جاری به ازای هر هکتار ۳۰ هزار تومان تعیین شده از همین رو به منظور مشارکت کشاورزان باید فرهنگسازی صورت گیرد.