آی‌سی‌تی نیوز – اتیوپی تصمیم دارد شبکه اجتماعی خود را توسعه دهد و جایگزین فیس بوک، واتس اپ و توئیتر کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتیوپی برای رقابت با فیس بوک، توئیتر و واتس اپ، توسعه پلتفرم شبکه اجتماعی خود را آغاز کرده است. اتیوپی از سال گذشته شاهد درگیری‌های مسلحانه […]

آی‌سی‌تی نیوز – اتیوپی تصمیم دارد شبکه اجتماعی خود را توسعه دهد و جایگزین فیس بوک، واتس اپ و توئیتر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتیوپی برای رقابت با فیس بوک، توئیتر و واتس اپ، توسعه پلتفرم شبکه اجتماعی خود را آغاز کرده است.

اتیوپی از سال گذشته شاهد درگیری‌های مسلحانه میان دولت فدرال و شورشیان جبهه TPLF بوده است و از سوی دیگر جنگی میان دو طرف در شبکه مجازی نیز ادامه دارد. در این میان دولت می‌خواهد پلتفرم محلی را جایگزین فیس بوک، توئیتر، واتس اپ و زوم کند.

شومته گیزاو ، مدیرکل آژانس امنیت شبکه اطلاعات (INSA) اتیوپی فیس بوک را به حذف پست‌ها و حساب‌های کاربری متهم می‌کند که حقایق درباره این کشور را منتشر می‌کنند. به گفته او دولت خواهان جایگزین کردن فیس بوک، توئیتر، زوم و واتس اپ با یک پلتفرم داخلی است.

کازیا آنیم آدو، سخنگوی فیس بوک در آفریقا نیز از اظهار نظر درباره طرح اتیوپی برای ایجاد شبکه اجتماعی مخصوص خود سرباز زده است. اتیوپی با ۱۱۵ میلیون نفر جمعیت حدود ۶ میلیون کاربر فیس بوک دارد.

به هرحال بازه زمانی، بودجه و جزئیات دیگر درباره ایجاد پلتفرم اجتماعی مخصوص اتیوپی هنوز فاش نشده است. این کشور قصد دارد شبکه اجتماعی مذکور را با کمک متخصصان داخلی بسازد و هیچ کارشناس خارجی استخدام نکند.