رسوایی‌های «پگاسوس» ادامه دارد
رسوایی‌های «پگاسوس» ادامه دارد

آی‌سی‌تی نیوز – رژیم آل خلیفه با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ، گوشی های تلفن همراه نه نفر از فعالان بحرینی را هک کرده است. به گزارش فارس به نقل از گاردین، دو نفر از این افراد از انگلیس پناهندگی دریافت کرده اند و هم اکنون در لندن زندگی […]

آی‌سی‌تی نیوز – رژیم آل خلیفه با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ، گوشی های تلفن همراه نه نفر از فعالان بحرینی را هک کرده است.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، دو نفر از این افراد از انگلیس پناهندگی دریافت کرده اند و هم اکنون در لندن زندگی می کنند تا از شر شکنجه ها و وحشی گری های رژیم آل خلیفه درامان باشند.

بررسی های موسسه سیتیزن لب در دانشگاه تورنتو نشان می دهد، هک کردن گوشی های این ۹ نفر فعال بحرینی از ژوئن ۲۰۲۰ تا فوریه سال ۲۰۲۱ رخ داده است. هدف رژیم آل خلیفه از هک کردن گوشی های یادشده مقابله با هرگونه اعتراض مسالمت آمیز بر علیه خود بوده است.

دولت بحرین از سال ۲۰۱۷ جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس را خریداری کردو پس از آن برای جاسوسی از فعالان سیاسی بحرین و هک کردن گوشی های آنها اقدام کرد. ان اس او گروپ بر مبنای قوانین و درخواست های وزارت دفاع رژیم صهیونیستی فعالیت می کند و فروش جاسوس افزار پگاسوس به دیگر کشورها نیز بدون کسب رضایت این وزارتخانه ممکن نیست.

ان اس او مدعی است پگاسوس را با هدف مقابله با تروریسم و کمک به تحقیقات جنایی به ۴۰ کشور جهان فروخته، اما در عمل این جاسوس افزار برای جاسوسی از فعالان سیاسی و مدنی و سرقت داده های گوشی های آنها به کار گرفته شده است. نه نفر بحرینی که هدف جاسوسی های مذکور بوده اند وبلاگ نویس، عضو حزب سیاسی سکولار وعد، عضو مرکز حقوق بشر بحرین و عضو حزب سیاسی شیعه الوفاق بوده اند. رژیم آل خلیفه دستور انحلال حزب الوفاق را صادر کرده است.

علاوه بر رژیم آل خلیفه در بحرین، دولت های عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز از نرم افزار صهیونیستی پگاسوس برای جاسوسی از گوشی های هزاران نفر سوء استفاده کرده اند.

۰۰/۰۶/۰۳