آی‌سی‌تی نیوز – چهار کشور از ۱۰ کشور برتر در امر اقتصاد بین‌المللیِ بازی‌های ویدئویی، از جغرافیایِ آسیا هستند؛ و اگر «مکزیک»، «روسیه» و «ایالات متحده» را نیز جدا کنیم؛ سایر رتبه‌های ‌فهرست ۱۰گانه را جوامع اروپایی به‌خود اختصاص داده‌اند. برآوردهای گزارش سالانه Digital Market Outlook از مرکز داده‌پردازیِ‌ Statista که خلاصه آن در ژوئن […]

آی‌سی‌تی نیوز – چهار کشور از ۱۰ کشور برتر در امر اقتصاد بین‌المللیِ بازی‌های ویدئویی، از جغرافیایِ آسیا هستند؛ و اگر «مکزیک»، «روسیه» و «ایالات متحده» را نیز جدا کنیم؛ سایر رتبه‌های ‌فهرست ۱۰گانه را جوامع اروپایی به‌خود اختصاص داده‌اند.

برآوردهای گزارش سالانه Digital Market Outlook از مرکز داده‌پردازیِ‌ Statista که خلاصه آن در ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شده؛ نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی همچنان یک صنعت ‌محبوب و سودآور به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که مجموع درآمد جهانی آن ۱۵۴٫۶‌میلیارد‌دلار تا پایان سال جاریِ میلادی پیش‌بینی شده است.

اکنون بزرگ‌ترین سهم در بازار موردنظر متعلق به «چین» با گردش مالیِ ۴۹٫۳میلیارددلار است که تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۵ تا ۷۱٫۲میلیارددلار افزایش یابد و به‌این‌ترتیب، از مقام دوم این‌فهرست؛ «آمریکا» که تا آن ‌تاریخ برایش درآمدی ۴۲٫۵میلیارددلاری متصور شده‌اند؛ با فاصله‌ای قابل‌توجه پیشی خواهد گرفت.

در جدول حاضر،‌ جایگاه سوم به «ژاپن» اختصاص دارد که احتمال می‌رود در سال ۲۰۲۵ همچنان بازاری استثنائی برای این محصولات خواهد بود؛ آن‌هم با درآمدِ ۲۴میلیارددلاری؛ به‌عبارتی، چهاربرابرِ درآمد کشورهایی همچون «کره جنوبی»، «بریتانیا» و «هند» ازاین‌بازار.

ذکر این‌نکته نیز ضروری‌ست که درحال‌حاضر در سراسر جهان، «بازی‌های موبایلی» منبع بیشترین درآمدِ صنعت بازی‌های ویدئویی هستند: حدود ۷۰‌درصد که البته این سهم، در بعضی جوامع بیشتر نیز بوده است؛ مثلاً در «چین» ۸۴‌درصد و در «مکزیک» ۷۴‌درصد.

اینفوگرافیک امروز، میزان درآمد کشورهای اول دراین‌بازار را فهرست؛ و برآورد گردش مالیِ آن‌ها در دو مقطع زمانیِ ۲۰۲۱ و ۲۰۲۵ را مقایسه کرده است. رقم دوم مقابل نام هر کشور، تخمین سود بازار یادشده در آنجا برای سال ۲۰۲۵ است.

blank