آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، از احتمال هک گوشی تلفن همراه با پیامک‌های جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی خبر داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس در تشریح موضوع« هک تلفن همراه با پیامک جعلی […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، از احتمال هک گوشی تلفن همراه با پیامک‌های جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی خبر داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس در تشریح موضوع« هک تلفن همراه با پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی» اظهار داشت: اخیراً کلاهبرداران پیامک‌های جعلی به شهروندان ارسال می کنند که محتوا‌های این پیامک‌ها بیشتر ابلاغ الکترونیک قضایی، پرداخت یارانه، سجام و… است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: داخل این پیامک یک لینک جعلی قرار داشته و با فریب شهروندان یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آنها نصب می‌کنند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند و تلفن همراه آنها عامل جرم می شود و از سیم کارت و تلفن همراه سوءاستفاده کرده و پیامک هایی را از جانب قربانی ارسال می‌کنند.

سرهنگ رجبی به شهروندان توصیه کرد: لینک‌های مشکوک را باز نکرده و به سرشماره های پیامک های دریافتی توجه کنند که از مراجع رسمی ارسال شده باشد.