سرعت اینترنت جهان به ثبات رسید/تنزل یک پله‌ای ایران
سرعت اینترنت جهان به ثبات رسید/تنزل یک پله‌ای ایران

آی‌سی‌تی نیوز – جدیدترین گزارش سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورهای جهان می دهد آمار نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است. هرچند جایگاه ایران در ۲ بخش یک پله سقوط کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپید تست، تازه‌ترین گزارش از متوسط سرعت اینترنت جهان در جولای ۲۰۲۱ میلادی منتشر […]

آی‌سی‌تی نیوز – جدیدترین گزارش سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورهای جهان می دهد آمار نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است. هرچند جایگاه ایران در ۲ بخش یک پله سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپید تست، تازه‌ترین گزارش از متوسط سرعت اینترنت جهان در جولای ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است. این گزارش نشان می‌دهد متوسط سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان نسبت به ماه ژوئن تغییر چندانی نکرده است. به طوری که در هفتمین ماه میلادی، متوسط سرعت اینترنت موبایل جهان ۵۵.۰۷ و متوسط سرعت اینترنت ثابت ۱۰۷.۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

سرعت اینترنت جهان به ثبات رسید

این در حالی است که متوسط سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی ۵۵.۳۴ و متوسط سرعت اینترنت ثابت ۱۰۶.۶۱ مگابیت بر ثانیه بوده است.

 

سقوط یک پله‌ای ایران در اینترنت ثابت و موبایل

با توجه به آنچه درباره متوسط سرعت جهانی اینترنت موبایل و ثابت گفته شد، سرعت اینترنت ایران نیز تغییر چندان محسوسی نکرده هرچند رتبه ایران در هر دو رده بندی اینترنت ثابت و موبایل یک پله سقوط کرده است.

سرعت اینترنت جهان به ثبات رسید

بر اساس آمار اسپید تست، متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران در جولای ۲۰۲۱ میلادی ۳۱.۶۵ و متوسط اینترنت ثابت کشور ۲۱.۰۴ مگابیت بر ثانیه بوده است. رتبه ایران در رده بندی کشورهایی با بالاترین سرعت اینترنت موبایل نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده و در رده ۷۹ قرار دارد. در رده بندی پر سرعت ترین اینترنت ثابت، ایران با یک پله سقوط در رده ۱۳۴ قرار گرفته است.

 

رشد ۲ پله‌ای چین در فهرست اینترنت پر سرعت موبایل

در فهرست رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل مانند ماه گذشته سه کشور امارات متحده عربی (۱۹۰.۰۳ مگابیت بر ثانیه)، کره جنوبی (۱۸۹.۲۰ مگابیت بر ثانیه)، قطر (۱۷۰.۷۷ مگابیت بر ثانیه) رتبه یکم تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در رده چهارم چین با سرعت اینترنت موبایل ۱۵۷.۷۲ مگابیت بر ثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه گذشته ۲ پله رشد کرده است.

سرعت اینترنت جهان به ثبات رسید

در رده‌هایی پنجم و ششم به ترتیب قبرس (۱۵۴.۱۳ مگابیت بر ثانیه) و نروژ (۱۵۲.۵۳ مگابیت بر ثانیه) قرار دارند. هرچند در ماه جولای رتبه قبرس نسبت به ماه قبل از آن تغییری نکرده، اما نروژ ۲ پله سقوط کرده است.

در رده‌های هفتم، هشتم و نهم به ترتیب سه کشور عربستان سعودی (۱۵۱.۱۳ مگابیت بر ثانیه)، کویت (۱۴۰.۱۶ مگابیت بر ثانیه) و استرالیا (۱۲۲.۲۷ مگابیت بر ثانیه) قرار دارند. رتبه این کشورها در رده بندی سرعت اینترنت موبایل جهان نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است.

در رده دهم نیز کشور بلغارستان با سرعت اینترنت موبایل ۱۲۰.۴۴ مگابیت بر ثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه ژوئن یک پله رشد کرده است.

 

ارائه پرسرعت ترین اینترت ثابت در موناکو و سنگاپور

در رده بندی کشورهایی با بالاترین سرعت اینترنت ثابت در جهان به ترتیب سه کشور موناکو (۲۵۶.۷۰ مگابیت بر ثانیه)، سنگاپور (۲۵۶.۰۳ مگابیت بر ثانیه) و هنگ کنگ (۲۴۸.۵۹ مگابیت برثانیه) در رتبه‌های نخست تا سوم قرار دارند. جایگاه این کشورها در رده بندی ماه جولای نسبت به ماه قبل از آن تغییری نکرده است.

سرعت اینترنت جهان به ثبات رسید

در رده‌های چهارم، پنجم و ششم نیز به ترتیب تایلند (۲۱۶.۱۶ مگابیت برثانیه)، رومانی (۲۱۵.۳۰ مگابیت بر ثانیه) و سوئیس (۲۱۴.۸۲ مگابیت بر ثانیه) قرار دارند. این در حالی است که جایگاه تایلند در رده بندی ماه جولای ۳ پله رشد کرده، اما رومانی یک پله کاهش یافته است. جایگاه سوئیس در این رده بندی نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.

در رده هفتم کره جنوبی با سرعت ۲۱۲.۸۳ مگابیت بر ثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

شیلی با سرعت اینترنت ۲۰۹.۴۵ مگابیت بر ثانیه و دانمارک با سرعت ۲۰۸.۵۰ مگابیت بر ثانیه به ترتیب در رده‌های هشتم و نهم قرار دارند. این در حالی است که جایگاه شیلی در این فهرست نسبت به ماه قبل ۲ پله رشد و جایگاه دانمارک ۴ پله سقوط کرده است.

در رده دهم نیز لیختن اشتاین با سرعت اینترنت ثابت ۲۰۷.۴۴ مگابیت بر ثانیه قرار دارد که جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.