درخواست روسیه از اپل و گوگل برای حذف یک اپلیکیشن
درخواست روسیه از اپل و گوگل برای حذف یک اپلیکیشن

آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتوری روسیه از گوگل و اپل خواست تا اپلیکیشنی متعلق به الکسی ناوالنی را از فروشگاه های آنلاین خود حذف کنند. وی از مخالفان سیاسی دولت روسیه محسوب می شود. به گزارش فارس به نقل از رویترز، رگولاتوری روسیه موسوم به Roskomnadzor از دو شرکت فناوری گوگل و اپل خواسته تا هر […]

آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتوری روسیه از گوگل و اپل خواست تا اپلیکیشنی متعلق به الکسی ناوالنی را از فروشگاه های آنلاین خود حذف کنند. وی از مخالفان سیاسی دولت روسیه محسوب می شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، رگولاتوری روسیه موسوم به Roskomnadzor از دو شرکت فناوری گوگل و اپل خواسته تا هر چه زودتر اپلیکیشن مذکور را حذف کنند.

دادگاهی در روسیه ناوالتی را به سازماندهی یک گروه افراطی برای مقابله با دولت روسیه متهم کرده و از همین رو اپلیکیشن تلفن همراه وی را غیرقانونی دانسته است. همفکران ناوالتی اخبار و مطالب مدنظر وی را از طریق این اپلیکیشن منتشر می کردند.

دولت روسیه در سال های اخیر شرکت های فناوری آمریکایی را بارها به علت عدم تبعیت از قوانین داخلی این کشور در حوزه سایبری و فناوری اطلاعات جریمه و محکوم کرده است. بخش عمده این محکومیت ها ناشی از عدم ذخیره سازی داده های خصوصی کاربران روسی توسط گوگل، اپل، فیس بوک و غیره در داخل آمریکا و نیز حذف نشدن مطالب تهدیدکننده امنیت ملی روسیه توسط شرکت های مذکور بوده است.