آی‌سی‌تی نیوز – همان‌طور که نشریات در کشور آزادی بیان دارند و لازم است که جامعه را نقد کنند اما قوانینی هم وجود دارد که تخطی از آن جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد. به گزارش فارس، همان‌طور که می‌دانید همه کشورها و جوامع در تمام امور، قوانین خاص خود را دارند. مطبوعات هم از این […]

آی‌سی‌تی نیوز – همان‌طور که نشریات در کشور آزادی بیان دارند و لازم است که جامعه را نقد کنند اما قوانینی هم وجود دارد که تخطی از آن جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد.

به گزارش فارس، همان‌طور که می‌دانید همه کشورها و جوامع در تمام امور، قوانین خاص خود را دارند. مطبوعات هم از این قاعده مستثنی نیستند. مطبوعات و نشریات از مهم‌ترین رسانه‌های یک جامعه پیشرو هستند؛ چه به‌صورت کاغذی، الکترونیکی یا اینترنتی باشند اما قوانین حاکم بر آن‌ها مشترک است. درست است که نشریات در کشور ما آزادی بیان دارند و لازم است که جامعه را نقد کنند اما انتشار بعضی از مطالب، جرم محسوب می‌شود.

بهتر است با برخی از جرائم نشریات آشنا شوید که به این ترتیب است: انتشار مطالب الحادی و مخالف موازین اسلامی و مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی لطمه بزند، اشاعه فحشا و منکرات، ایجاد اختلاف قومی و نژادی، تشویق افراد برای ارتکاب اعمالی علیه امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج کشور، فاش کردن مسائل محرمانه، اسرار نیروهای مسلح، مذاکرات غیرعلنی مجلس، دادگاه‌های غیرعلنی و تحقیقات مراجع قضایی، توهین و افترا، سرقت‌های ادبی، نقل مطالبی از احزاب و گروه‌های مخالف اسلام به‌طوری که باعث تبلیغ آن‌ها شود و در کل مطالبی که به اسلام، اساس نظام و امنیت و حرمت مردم خدشه وارد کند جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد.