آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای ردیابی افراط گرایی شرکت هایی را به کار گرفته تا شبکه های اجتماعی را بررسی و تحلیل کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، وزارت امنیت داخلی آمریکا فقط به سیستم‌های داخلی خود برای ردیابی تهدیدهای افراطیان در شبکه‌های اجتماعی اکتفا نمی‌کند. […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای ردیابی افراط گرایی شرکت هایی را به کار گرفته تا شبکه های اجتماعی را بررسی و تحلیل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، وزارت امنیت داخلی آمریکا فقط به سیستم‌های داخلی خود برای ردیابی تهدیدهای افراطیان در شبکه‌های اجتماعی اکتفا نمی‌کند.

جان کوهن یک افسر اطلاعاتی در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال فاش کرد وزارت امنیت داخلی این کشور به دنبال استخدام شرکت‌هایی است تا شبکه‌های اجتماعی را برای وجود نشانه‌هایی از حضور تروریسم و دیگر خشونت‌های افراطی تحلیل کنند. این وزارتخانه از مدت‌ها قبل مشغول بررسی شبکه‌های ا جتماعی بوده است، اما با کمک شرکای خارج از وزارتخانه فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد.

زمزمه‌های اسکن وسیع شبکه‌های اجتماعی در ماه می ظهور کرد اما جزئیات اندکی درباره عملکرد آن مشخص بود.

طبق شایعات وزارت امنیت میهن آمریکا در این پلتفرم‌ها به جای افراد روی روندهای هشدار دهنده تمرکز می‌کند، مانند جنبش‌های افراطی یا تهدیدهایی خاص علیه برخی جوامع.

هدف این اقدام اطلاع از روندهای خشونت آمیز ورای رویدادهایی مانند حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا است، زیرا با وجود فعالیت‌های انبوه در شبکه‌های اجتماعی وزارت امنیت میهن آن را پیش بینی نمی‌کرد.

یکی از شرکت‌های مورد بحث در این حوزه «لوجیکالی» نام دارد. این شرکت هوش مصنوعی و تحلیل‌های انسانی را برای ردیابی محتوای آنلاین در مقیاس وسیع به کار می‌گیرد. همچنین این شرکت قبلاً برای مقابله با اخبار جعلی مربوط به رأی گیری به دولت کمک کرده بود.

البته به گفته این افسر اطلاعاتی وزارت امنیت میهن از شرکت‌ها برای بررسی اطلاعاتی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند که به طور عمومی قابل دسترسی هستند.

در گزارش وال استریت ژورنال نیز اشاره شده این وزارتخانه سعی دارد از آزادی‌های مدنی افراد حفاظت کند. از سوی دیگر به گفته مدیر ارشد اجرایی «لوجیکالی» شرکتش بدون دستور دادگاه نمی‌تواند اطلاعات خصوصی شهروندان آمریکایی را به اشتراک بگذارد.