آنتن تبلت‌های قاچاق قطع می‌شود
آنتن تبلت‌های قاچاق قطع می‌شود

آی‌سی‌تی نیوز – سامانه اطلاع رسانی ثبت و رجیستری تلفن همراه و تجهیزات سیم کارت خور در اطلاعیه ای از خریداران تبلت خواست قبل از خرید حتما استعلام اصالت دستگاه را دریافت کنند. به گزارش خبرنگار مهر، سامانه همتا در اطلاعیه ای با اشاره به آغاز فاز دوم طرح رجیستری تجهیزات سیم کارت خور آورده […]

آی‌سی‌تی نیوز – سامانه اطلاع رسانی ثبت و رجیستری تلفن همراه و تجهیزات سیم کارت خور در اطلاعیه ای از خریداران تبلت خواست قبل از خرید حتما استعلام اصالت دستگاه را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه همتا در اطلاعیه ای با اشاره به آغاز فاز دوم طرح رجیستری تجهیزات سیم کارت خور آورده است: همان‌طور که پیش از این اطلاع‌رسانی شده بود، با آغاز فاز دوم رجیستری از ۱۴۰۰/۰۵/۰۹، آنتن تبلت‌های قاچاق ۳۰ روز پس از روشن شدن در شبکه قطع می‌شود. این موضوع به محض قرار گرفتن سیم‌کارت در تبلت و روشن شدن، در قالب پیامکی با سر شماره HAMTA به اطلاع فرد می‌رسد.

متأسفانه مشاهده شده که برخی سودجویان با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم در این زمینه و بی‌اهمیت جلوه‌دادن پیامک هشدار همتا، نسبت به فروش تبلت قاچاق به مردم اقدام کرده و با قطع شدن آنتن تبلت، مردم را دچار مشکل کرده و موجب تضییع حقوق آن‌ها می‌شوند.

لذا همانند توصیه‌هایی که به خریداران گوشی تلفن همراه می‌شد، به خریداران تبلت نیز اکیداً توصیه می‌شود پیش از خرید، با ارسال شناسه (IMEI) تبلت به کد دستوری #۷۷۷۷* یا سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir استعلام اصالت کرده و از ثبت بودن تبلت و تطابق برند و مدل اعلامی در پاسخ استعلام با تبلت موردنظر، اطمینان حاصل کنند.

توجه شود شناسه (IMEI)، یک عدد ۱۵ رقمی است که روی جعبه تبلت درج شده و برای ملاحظه آن، نیازی به باز کردن جعبه یا روشن کردن تبلت نیست.

همچنین در صورت قطعی شدن خرید، در حضور فروشنده و به کمک کد فعال‌سازی ۶ رقمی درج‌شده روی جعبه یا روی کارت گارانتی، از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* یا سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir کاربران باید تبلت را برای سیم‌کارت خود در سامانه همتا فعال‌سازی کنند.

اکیداً توصیه می‌شود از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و حتماً فاکتور استاندارد دارای شناسه (IMEI) و مهر فروشگاه دریافت شود تا در صورت نیاز به پیگیری موضوع در مراجع نظارتی و قضایی، از آن استفاده شود.

در صورت بروز مشکل با فروشنده، امکان ثبت شکایت به‌صورت اینترنتی در سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس tazirat۱۳۵.ir و سامانه ۱۲۴ سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به آدرس http://www.۱۲۴.ir/complaint/create فراهم بوده و علاوه بر آن از طریق اتحادیه مرتبط در هر استان نیز قابل پیگیری است.