آی‌سی‌تی نیوز – در جدیدترین تصمیم اتحادیه اروپا یک پورت شارژ مشترک برای همه تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های مرتبط در همه کشور‌های اتحادیه اروپا استفاده خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از macrumors، به گزارش رویترز، طبق قوانین ارائه شده توسط اتحادیه اروپا در ماه آینده، ممکن است شرکت اپل مجبور شود […]

آی‌سی‌تی نیوز – در جدیدترین تصمیم اتحادیه اروپا یک پورت شارژ مشترک برای همه تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های مرتبط در همه کشور‌های اتحادیه اروپا استفاده خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از macrumors، به گزارش رویترز، طبق قوانین ارائه شده توسط اتحادیه اروپا در ماه آینده، ممکن است شرکت اپل مجبور شود پورت Lightning را به نفع USB-C از آیفون حذف کند. انتظار می‌رود این حرکت عمدتا اپل را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا بسیاری از دستگاه‌های محبوب Android از قبل دارای پورت USB-C هستند.
این قانون یک پورت شارژ مشترک برای همه تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های مرتبط در همه کشور‌های اتحادیه اروپا در نظر می‌گیرد. در سال ۲۰۱۸، کمیسیون اروپا تلاش کرد تا به نتیجه نهایی در مورد این موضوع برسد، اما این اتفاق نیفتاد. در آن زمان، اپل هشدار داد که مجبور کردن یک درگاه شارژ مشترک در صنعت، نوآوری را خفه می‌کند و زباله‌های الکترونیکی ایجاد می‌کند، زیرا مصرف کنندگان مجبور به تغییر کابل‌های جدید می‌شوند.

سال گذشته، این بحث مجدداً آغاز شد، زیرا پارلمان اروپا با اکثریت قاطع به یک شارژر رای داد و ضایعات زیست محیطی کمتر و راحتی کاربر را به عنوان مزایای اصلی ذکر کرد. منابع معتبر در گفتگو با رویترز اعلام کردند که انتظار می‌رود این تصمیم ماه آینده اجرا شود، هم اکنون شاخه اجرایی اتحادیه اروپا در حال تدوین این قانون است.

مطالعه ارزیابی تصمیم کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۹ نشان داد که ۲۹ درصد از کابل‌های شارژ دارای اتصال USB-C، نیمی از آن ها که با تلفن‌های همراه فروخته می‌شوند دارای اتصال USB micro-B و ۲۱ درصد دارای اتصال Lightning هستند. در این مطالعه پنج گزینه برای یک شارژر معمولی و گزینه‌های مختلف که پورت‌های دستگاه‌ها و آداپتور‌های تغذیه را پوشش می‌دهد، پیشنهاد شد.