آی‌سی‌تی نیوز – با وجود حمایت تلویحی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از استخراج کنندگان رمز‌ارز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که رواج استخراج و معاملات رمز‌ارز‌ها تبعات زیادی برای اقتصاد کشور دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی از گروه‌ها در هفته‌های اخیر با حمایت تلویحی از استخراج کنندگان رمز‌ارز نقش فعالیت آن‌ها را در خاموشی‌های اخیر ناچیز […]

آی‌سی‌تی نیوز – با وجود حمایت تلویحی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از استخراج کنندگان رمز‌ارز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که رواج استخراج و معاملات رمز‌ارز‌ها تبعات زیادی برای اقتصاد کشور دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی از گروه‌ها در هفته‌های اخیر با حمایت تلویحی از استخراج کنندگان رمز‌ارز نقش فعالیت آن‌ها را در خاموشی‌های اخیر ناچیز جلوه دادند. این در حالی است که به گفته کارشناسان تولید بیت کوین و دیگر رمز‌ارز‌ها برق شدیدی مصرف می‌کند و به تبع آن فشار شدیدی به شبکه برق ایران وارد می‌شود.

اخیراً پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اظهاراتی قابل تأمل گفته بود که سهم ماینرها در قطعی شبکه برق کمتر از یک درصد است؛ به اعتقاد وی صحبت از ماینرها به عنوان عامل قطعی برق، بهانه‌ای برای بی‌کفایتی وزارت نیرو و سیاست‌گذاری اشتباه این وزارت‌خانه است.

البته حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است که رمز‌ارز‌ها بیش از آنچه که اعلام می‌شود برق مصرف می‌کنند و در واقع یکی از عوامل مهم قطعی برق در هفته‌های اخیر مسئله استخراج رمزارزها بوده است.

به گفته بسیاری از کارشناسان صنعت برق، هنوز برآورد دقیقی از میزان استخراج ارزهای مجازی در کشور وجود ندارد و برق ارزان قیمت در کنار افزایش قیمت ارزهای مجازی، انگیزه استخراج در مقیاس کوچک و بزرگ از نیروگاه‌ها تا منازل مسکونی و مزارع کشاورزی را بالا برده است. گواه این ادعا، شناسایی مراکز متنوع و قابل تأمل استخراج در سطح کشور است.

به گزارش تسنیم، این مسئله نیز قابل توجه است که در هفته‌های اخیر رسانه‌‎های بیگانه به دنبال القای این موضوع به مخاطبان خود بوده‌اند که بخش عمده‌ی رمز‌ارز‌ها، توسط مزارع دولتی در ایران استخراج می‌‎شود و به طور کلی استخراج رمز‌ارز تحت نظر مسئولان ارشد کشور صورت می‌پذیرد. مسئله‌ای که اظهاراتی شبیه به آنچه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرده، می‌تواند به آن دامن بزند. چرا که نوعی رفع اتهام از پدیده استخراج رمزارز به عنوان یکی از عوامل خاموشی‌های اخیر را به ذهن متبادر می‌کند.