کالای دیجیتال در صدر خریدهای قسطی مردم است
کالای دیجیتال در صدر خریدهای قسطی مردم است

آی‌سی‌تی نیوز – وضعیت اقتصادی جامعه و نوسان زیاد قیمت‌ها تاثیر زیادی برقدرت خرید مردم گذاشته و خرید نقدی برای بسیاری از افراد سخت و گاهی غیرممکن شده است، در چنین شرایطی افراد یا از خرید صرف نظر می‌کنند و یا به خرید محصولی ارزان‌تر با کیفیت پایین‌تر تن می‌دهند. اما راه دیگری هم هست، […]

آی‌سی‌تی نیوز – وضعیت اقتصادی جامعه و نوسان زیاد قیمت‌ها تاثیر زیادی برقدرت خرید مردم گذاشته و خرید نقدی برای بسیاری از افراد سخت و گاهی غیرممکن شده است، در چنین شرایطی افراد یا از خرید صرف نظر می‌کنند و یا به خرید محصولی ارزان‌تر با کیفیت پایین‌تر تن می‌دهند.
اما راه دیگری هم هست، خرید اعتباری تقریبا جایش را بین ایرانی‌ها باز کرده است، گوش‌ مردم با کلماتی همچون اعتبارسنجی، خرید اعتباری، بدون نیاز به ضامن، دریافت اعتبار غیر حضوری و … آشنا شده و تمایلشان به این نوع خرید نیز بیشتر از گذشته شده است.
در روش خرید اقساطی روند دریافت اعتبار به سرعت و آسان صورت می‌پذیرد، امنیت پرداخت تضمین می‌شود و فرآیند بازپرداخت هم پیچیدگی خاصی ندارد. محصول مورد نظر به راحتی و در زمان نیاز، خریداری می‌شود و لازم نیست برای تامین بودجه ماه‌ها به انتظار بگذرد.
فکر می‌کنید حالا که خرید اعتباری با سبک زندگی‌ افراد به خوبی هماهنگ شده است، مردم ترجیح می‌دهند چه کالاهایی را اعتباری بخرند؟
به گزارش روابط عمومی دیجی‌پی، کاربران در طرح خرید اعتباری از پلتفرم دیجی‌کالا، میلیون‌ها انتخاب دارند که برخی از این کالاها از اقبال و محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار بوده‌اند. کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی، مد و پوشاک، خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی، ورزشی، کالاهای ساختمانی و کالاهای هنری و آلات موسیقی دسته‌بندی‌های اصلی کالاهای پرطرف‌دار خرید اقساطی هستند.
• کالای دیجیتال: موبایل، لپ‌تاپ، اولترابوک، ساعت هوشمند، تبلت، کنسول خانگی، هدست، هدفون، هندفری، دوربین عکاسی، هارد اکسترنال، پرینتر، مانیتور، پردازنده، مادربرد، پخش‌کننده خانگی، ساوندبار، اسپیکر، کار گرافیک، حافظه SSD
• لوازم خانگی: تلویزیون، یخچال فریزر، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، کولر گازی، جاروبرقی، اسپرسوساز، فر، سرویس پخت‌و‌پز، ماکروویو، اتو، آبمیوه‌گیری، لوازم تزیینی، مبل
• مد و پوشاک: طلا، شمش، نقره
• خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی: موتورسیکلت، دریل
• ورزشی: دوچرخه
• لوازم هنری: آلات موسیقی (پیانو دیجیتال)
بررسی موارد بالا نشان می‌دهد، کاربران طیف وسیعی از کالاها را اعتباری می‌خرند. کالاهایی که پرداخت نقدی هزینه آن‌ها برای تمام افراد در سطوح مختلف جامعه امکان‌پذیر نیست.
تنوع کالاها در دسته لوازم خانگی و کالای دیجیتال بسیار بالاست. دو دسته‌ای که بیشترین تاثیر را از نوسانات بازار می‌پذیرند. با خرید اعتباری نیاز کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف می‌شود و امکان خرید محصولی به روز و با بالاترین کیفیت برای او فراهم می‌شود.
بیشترین تقاضای خرید اعتباری مربوط به دسته کالاهای دیجیتال و گوشی موبایل است و بعد از آن با اختلاف بسیار زیادی انواع لپ‌تاپ جایگاه دومِ بیشترین تقاضای خرید اعتباری را دارد.
بعد از کالاهای دیجیتال بیشترین تقاضا مربوط به لوازم خانگی و به طور مشخص و به ترتیب؛ تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی است. رتبه‌های بعدی بین دیگر کالاهای دیجیتال مانند: ساعت هوشمند، کنسول خانگی، انواع هدفون و هدست و هندفری، دوربین عکاسی و هارد و تعدادی از لوازم خانگی مانند: جاروبرقی، کولرگازی و اسپرسوساز در رقابت است.
رتبه دوازدهم بیشترین تقاضا برای خرید اعتباری مربوط به دستبند طلای زنانه و بعد از آن شمش و پلاک طلا و نقره است. ست زیورآلات طلا، زنجیر طلا، گردنبند و انگشتر طلا نیز در این لیست پنجاه‌تایی جای دارند.