آی‌سی‌تی نیوز – ابزار محاسبه دستمزد گوگل نشان می دهد در صورتیکه کارمندان بخواهند به دورکاری ادامه دهند با کاهش دستمزد روبرو می شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کارمندان گوگل که قبل از همه گیری ویروس کرونا در دفاتر اداری مشغول فعالیت بودند، اگر وضعیت خود را به دورکاری دائم تغییر […]

آی‌سی‌تی نیوز – ابزار محاسبه دستمزد گوگل نشان می دهد در صورتیکه کارمندان بخواهند به دورکاری ادامه دهند با کاهش دستمزد روبرو می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کارمندان گوگل که قبل از همه گیری ویروس کرونا در دفاتر اداری مشغول فعالیت بودند، اگر وضعیت خود را به دورکاری دائم تغییر دهند با تغییراتی در دستمزد روبرو می‌شوند. این در حالی است که دستمزد افرادی که در مسافت دورتری از محل کار زندگی می‌کنند، بیشتر کاهش می‌یابد.

هم اکنون طرح دورکاری دائم به طور آزمایشی در سراسر سیلیکون ولی اجرا می‌شود.

فیس بوک و توئیتر نیز دستمزد کارمندانی که به مناطق مسکونی ارزان‌تر نقل مکان می‌کنند را کاهش می‌دهند. در این میان شرکت‌های کوچک‌تر از جمله ردیت و زیلو به مدل‌هایی روی آورده‌اند که در آن کارمندان خود محل کارشان را انتخاب می‌کنند.

در این میان گوگل در ماه ژوئن ابزار Work Location را ارائه کرد که تأثیرات تصمیم کارمندان برای دورکاری در دستمزد را نشان می‌دهد. اما در عمل برخی کارمندان دور کار به خصوص افرادی که در مسافت‌های دورتری نسبت به محل کار زندگی می‌کنند، بدون تغییر آدرس با کاهش دستمزد روبرو می‌شوند.

سخنگوی گوگل در این باره می‌گوید: میزان دستمزد در شهرها و ایالت‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

یکی از کارمندان گوگل که فاصله محل زندگی اش و مقر شرکت زیاد است ادعا می‌کند در صورت دورکاری دائم، دستمزدش ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. این کارمند تصمیم داشت به دورکاری ادامه دهد، اما اکنون تصمیم گرفته به محل کار باز گردد.

جک رزنفلد استاد جامعه شناسی در دانشگاه واشنگتن می‌گوید: ساختار دستمزد گوگل هشدار دهنده است. مشخص است که گوگل مجبور نیست به این شیوه رفتار کند. این شرکت قبلاً ۱۰۰ درصد دستمزد همین کارمندان را پرداخته است. بنابراین مسئله قدرت گوگل برای پرداخت دستمزد کارمندان دورکار نیست.

اسکرین شات هایی از سیستم محاسبه دستمزد گوگل نشان می‌دهد کارمندی در کانکتیکت (در نزدیکی نیویورک) در صورت دورکاری با ۱۵ درصد کاهش دستمزد روبرو می‌شود. اما همکار وی در نیویورک در صورت دورکاری با کاهش دستمزد روبرو نمی‌شود.