آی‌سی‌تی نیوز – حجت الاسلام محمد کرباسی گفت: نمایندگان محترم مجلس؛ موافق و مخالف، به هوش! مردم، خواستار فضای مجازی سالم و عاری از محتوای فاسد اخلاقی هستند؛ فریب بوق‌های رسانه‌ای جریان نفاق را نخورید چرا که منافع خود را به نام خواست مردم فریاد می‌زنند. کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار “تیتریک” گفت: […]

آی‌سی‌تی نیوز – حجت الاسلام محمد کرباسی گفت: نمایندگان محترم مجلس؛ موافق و مخالف، به هوش! مردم، خواستار فضای مجازی سالم و عاری از محتوای فاسد اخلاقی هستند؛ فریب بوق‌های رسانه‌ای جریان نفاق را نخورید چرا که منافع خود را به نام خواست مردم فریاد می‌زنند.
کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار “تیتریک” گفت: مردم درباره فضای مجازی دو خواسته جدی دارند: دریافت خدمات پایدار و با کیفیت؛ مصونیت از مخاطرات فرهنگی و ناهنجاری‌ها.

حجت الاسلام محمد کرباسی ادامه داد: طی سال‌های گذشته جریان وابسته‌ای که منافع جناحی و اقتصادی‌اش در ولنگاری فضای مجازی است، با حضور در رأس نهادهای تصمیم‌گیر این حوزه، چنین القا کرده که تنها راه تأمین خواسته نخست، فعالیت پلتفرم‌های بزه خیز خارجی است که منشأ تمام ولنگاری‌های فضای مجازی هستند؛ این جریان، بهره‌مندی از فرصت‌های فضای مجازی را گروگان هنجارشکنی‌ها در این فضا قرار داده است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از حملات به طرح حمایت از حقوق کاربران معروف به طرح صیانت، توسط این جریان نفاق که درآمدهای کثیف خود را در خطر می‌بینند، اتفاق می‌افتد.

این کارشناس تصریح کرد: جریان مزبور با استفاده از پول‌های کثیفی که در طول سال‌های گذشته به‌واسطه رواج فساد در جامعه جمع کرده، دروغ بزرگی را فریاد می‌زند که پیشگیری از ولنگاری و هرج ‌ومرج فضای مجازی یعنی محرومیت از فرصت‌های این فناوری!

کرباسی گفت: تکرار این دروغ بزرگ با ادبیات اتوکشیده، باعث فریب بخشی از نمایندگان انقلابی مجلس شده تا ناخواسته در پازل جریان نفاق بازی کرده و در راستای منافع دشمن رفتار کنند.

وی ادامه داد: کسب درآمد کاربر از تولید محتوا، حفظ حریم خصوصی، حمایت از کسب و کارهای مجازی، توسعه اقتصاد دیجیتال، معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان صنعت ICT بخشی از مزایای این طرح است.

این کارشناس افزود: همچنین به خطر افتادن منافع شخصی برخی از افراد دلیل عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات است. باید دید چه کسانی و چه دستگاهی از کسب درآمد مردم از فضای مجازی زیان می‌بینند و منافعشان به خطر می‌افتد که در مسیر ایجاد این شبکه سنگ اندازی می‌کنند.

کرباسی بیان کرد: افرادی که نگاه روشنفکری و لیبرال به فضای مجازی را اشاعه می‌دهند، از عدم توسعه فناوری در کشور منافع اقتصادی کسب می‌کنند. افرادی که منافع بسیار از واردات پهنای باند بین الملل دارند به ایجاد شبکه ملی اطلاعات رضایت نخواهند داد.

وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی و رویکرد آن به فضای مجازی و نگاه لیبرال و روشن فکرانه به این حوزه، دو نگرش فکری در جامعه هستند که در تمام این سال‌ها در حال مبارزه با یکدیگر بوده و هستند و یک جنگ ناپیدای گفتمانی را ایجاد کرده‌اند.

این کارشناس ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی درباره فضای مجازی به دنبال توسعه و پیشرفت فناوری ارتباطات است تا جمهوری اسلامی ایران مانند کشور‌های کره جنوبی، آمریکا، فرانسه و… در این حوزه به قله‌های بلند دست پیدا کند و در تراز این کشور‌ها و باشگاه فناوران برتر دنیا قرار گیرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مجلس؛ موافق و مخالف، به هوش! مردم، همچنان که بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار فضای مجازی را خواهان‌اند، خواستار فضای مجازی سالم و عاری از محتوای فاسد اخلاقی هستند. طرح حمایت از حقوق کاربران باید هر دو خواسته را تأمین کند. فریب بوق‌های رسانه‌ای جریان نفاق را نخورید چرا که منافع خود را به نام خواست مردم فریاد می‌زنند.