آی‌سی‌تی نیوز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: قطعی سامانه، اینترنت و برق از مهمترین مشکلات سامانه نسخه پیچی الکترونیک است. به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده، اظهارداشت: نسخه نویسی الکترونیکی گام مهمی است که طبیعی است مثل هر طرح دیگری […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: قطعی سامانه، اینترنت و برق از مهمترین مشکلات سامانه نسخه پیچی الکترونیک است.
به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده، اظهارداشت: نسخه نویسی الکترونیکی گام مهمی است که طبیعی است مثل هر طرح دیگری مشکلاتی داشته باشد که به زودی این مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه از اول اسفند سال ۹۹ این طرح اجرایی شده است، افزود: زنجان جزو استان‌هایی است که بیمارستان‌ها در زمینه نسخه الکترونیکی عملکرد مطلوبی دارد.
این مسئول افزود: ۶۲ درصد پزشکان استان زنجان در بیمارستان‌ها در زمینه نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند و نسخ الکترونیکی ارائه می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: برای اجرای این طرح زیرساخت‌هایی نیاز است که هنوز با قطعی و کندی در این زمینه در استان مواجه هستیم.
قزلباش ادامه داد: ناظرین بیمه‌ها پس از ساعات تعطیلی حضور ندارند و عدم پوشش ۱۰۰ درصدی مراکز نسخه پیچی از مشکلات در این زمینه محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: بیمه‌های تکمیلی پوشش ۱۰۰ درصدی در مورد نسخه‌های الکترونیکی ندارند که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.
این مسئول گفت: عدم فراهم بودن زیرساخت‌ها و شلوغی و معطلی موجب عدم رضایت مردم از این طرح شده است.
قزلباش برضرورت نظارت بر اجرای طرح نسخه الکترونیکی تاکید کرد و گفت: گاهی سوئ استفاده‌هایی در این زمینه می‌شود و این طرح موجب تسهیلگری نشده است.
آرمانی کیا، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: بحث نسخه الکترونیکی از چند سال گذشته مطرح بود که اواخر سال گذشته آغاز شد و ۹۵ درصد بخش خصوصی نسخه الکترونیکی تولید می‌کنند و همکاری خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: قطعی سامانه، اینترنت و برق از مهمترین مشکلات سامانه نسخه پیچی الکترونیک است.