آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار آگهی جعلی ترفند فروش کفش قصد فریب کاربران در شبکه های اجتماعی را داشت، خبر داد. به گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ نظام موسوی افزود: با مراجعه شهروندی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار آگهی جعلی ترفند فروش کفش قصد فریب کاربران در شبکه های اجتماعی را داشت، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ نظام موسوی افزود: با مراجعه شهروندی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی از طریق نشر آگهی جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی مبنی بر فروش کفش با قیمت مناسب اقدام به دریافت وجوه واریزی از شهروندان کرده و در نهایت راه های ارتباطی خود را با کاربران قطع می‌کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، پس از ثبت شکایت این فرد تحقیقات برای پیگیری پرونده آغاز شد، با انجام اقدامات و روش های فنی توسط کارشناسان مشخص شد شخصی با نشر آگهی‌های فریب دهنده در زمینه فروش کفش با قیمت‌هایی دور از انتظار با هدف سوء استفاده از اعتماد کاربران شبکه‌های مجازی آن ها را ترغیب به خرید کفش می‌ کرد که در نهایت با زیر نظر گرفتن فعالیت‌ها و سرنخ های بدست آمده، متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی تحت یک عملیات از پیش تعیین شده دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: متهم هدف خود را از ارتکاب جرم انگیزه مالی عنوان کرد که بدلیل مشکلات زیاد دست به چنین عمل مجرمانه زده و ابراز ندامت نکرد، در این خصوص پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع مربوطه ارسال شد.

موسوی با اشاره به اینکه سودجویان از طریق آگهی های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می کنند، به کاربران هشدار داد: قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی ها اطمینان حاصل کنند.

وی از هموطنان درخواست کرد: ازآنجایی‌که همکاران بنده به صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان هستند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.