آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) از تخصیص ۴۰ درصد تسهیلات این صندوق به حوزه فناوری اطلاعات در سال گذشته خبر داد. به گزارش روابط عمومی صحا، «رضا نقی پوراصل» در نشست مشترک مدیران شرکت مادرتخصصی این صندوق با رییس و اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی یارانه‌ای کشور […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) از تخصیص ۴۰ درصد تسهیلات این صندوق به حوزه فناوری اطلاعات در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی صحا، «رضا نقی پوراصل» در نشست مشترک مدیران شرکت مادرتخصصی این صندوق با رییس و اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی یارانه‌ای کشور افزود: سازمان‌ها و نهادهای صنفی بسترهای خوبی برای ارائه خدمات تخصصی و کمک به چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت‌ها هستند.

به گفته وی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از این دست سازمان‌هاست که ظرفیت‌های بالایی دارد و با توجه به دارا بودن کمیسیون‌های تخصصی و عضویت متخصصان حوزه فناوری اطلاعات در این نظام صنفی، می‌تواند بازوی مشورتی خوبی برای صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور باشد.

رییس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ادامه‌داد: در ۲ سال اخیر تعامل بسیار خوبی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ویژه شرکت ارتباطات زیرساخت داشتیم و در راستای حمایت از حوزه فناوری اطلاعات کشور در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد از تسهیلات صندوق به این حوزه اختصاص داده شد و در ارائه خدمات به فعالان حوزه ICT رشد ۵۰ درصدی را شاهد بودیم.

در ادامه، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای افزود: پیشرفت روزافزون علم و تنوع فناوری‌ها در حوزه فناوری اطلاعات در کنار کمبود منابع موجب شد تا در قالب ساز و کار همکاری‌های مشترک از توان و ظرفیت سایر بخش‌ها از جمله صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به‌منظور کمک به فعالان این حوزه در سراسر کشور استفاده شود.

«سیدحسن هاشمی» با اشاره به تجربه همکاری این سازمان با صحا اظهار داشت: در گذشته به‌دلیل فراهم نبودن برخی از زیرساخت‌ها مثل مکانیزه نبودن فرآیندها نتوانستیم از ظرفیت صندوق در استان ‌های کشور بهره‌مند شویم، اما امروز پتانسیل همکاری بیشتری وجود دارد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های مشترک بین شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به امضای دو طرف رسید.

به گزارش ایرنا، حمایت مالی و اعتباری از بخش خصوصی و تعاونی در زمینه تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم و ارائه خدمات کارشناسی، از جمله خدمات صحا است.