آی‌سی‌تی نیوز – سالاری گفت: اغلب روستا‌های کشور امروزه بالای ۹۰ درصد به اینترنت دسترسی دارند و بنابراین شرایط صدور نسخه الکترونیکی در حال حاضر در اغلب نقاط کشور وجود دارد. به گزارش دانشجو، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: نسخه الکترونیک امروز یک نیاز و الزام جدی بوده و زیر ساخت‌های آن […]

آی‌سی‌تی نیوز – سالاری گفت: اغلب روستا‌های کشور امروزه بالای ۹۰ درصد به اینترنت دسترسی دارند و بنابراین شرایط صدور نسخه الکترونیکی در حال حاضر در اغلب نقاط کشور وجود دارد.

به گزارش دانشجو، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: نسخه الکترونیک امروز یک نیاز و الزام جدی بوده و زیر ساخت‌های آن در کشور فراهم است.

وی افزود: اغلب روستا‌های کشور امروزه بالای ۹۰ درصد به اینترنت دسترسی دارند و بنابراین شرایط صدور نسخه الکترونیکی در حال حاضر در اغلب نقاط کشور وجود دارد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از خرداد ماه سال گذشته کار صدور نسخ الکترونیکی را رسما شروع کردیم و تا کنون پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

سالاری تصریح کرد: امروز در هر جای کشور میتوان نسخه الکترونیکی صادر کرد و امکان استفاده از این روش در همه جای کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: درصد هزینه بیمارانی که به بیمارستان دولتی مراجعه می‌کنند، رایگان است و به طور کامل در همه مراکز درمانی تامین اجتماعی اجرایی می‌شود.

سالاری با اشاره به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان گفت: در این خصوص در وهله نخست باید شستا به تعهدات خود عمل کند و همچنین بخشی از این منابع از انتقال سهام انجام خواهد شد که امیدواریم با توجه به مصوبه هیئت امنای تأمین اجتماعی و مساعدت وزیر رفاه این اتفاق هر چه زودتر انجام شود؛ و بدعهدی تامین اجتماعی هم مربوط به عدم تامین منابع مربوطه از طرف مجوعه‌های مسئول است.

وی همچنین افزود: متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ۹۸ ظرف ۱۴ ماه حدود ۲.۵ برابر شده و مجموع پرداختی سازمان بابت حقوق مستمری حدود ۳۵۰۰ بازنشسته از حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در اسفند ۹۸ به ماهیانه حدود ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است. براساس اقدامات انجام شده و تامین منابعی که در نظر گرفته شده است، تا ۳ سال آینده مشکلی در رابطه با طرح متناسب‌سازی وجود ندارد.

سالاری یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شده تسویه بدهی‌های قبلی انباشته شده مراکز درمانی مرتبط با این سازمان است و از ابتدای تیر ماه سال ۹۸ بدهی سازمان شامل ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی سراسر کشور و ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی به بانک‌ها غالباً بانک رفاه بوده و در همین راستا اقداماتی انجام شده است.
وی اضافه کرد: تسویه بدهی ۱۶۰۰۰ میلیارد تومانی به مراکز درمانی از دیگر پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی بوده است و علاوه بر پرداخت کارکرد جاری مراکز درمانی در تاریخ اول اسفند ۹۸ بدهی سازمان به تمام مراکز درمانی کشور صفر شده و اکنون مطالبات کارکرد و مطالبات مراکز درمانی کشور اعم از الکترونیک و غیرالکترونیک تا پایان سال ۹۹ کاملا تسوبه شده است و صددرصد مطالبات کارکرد مبتنی بر نسخه الکترونیک در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.