آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: تست ارتعاش پیشرانه و چاشنی انفجاری زیرسیستم پیشرانش ماهواره «ناهید ۲» با موفقیت انجام شد. به گزارش پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی از انجام موفقیت‌آمیز تست ارتعاش پیشرانه و چاشنی انفجاری زیرسیستم پیشرانش ماهواره «ناهید ۲» خبر داد و گفت: در این تست، مخزن سوخت دیافراگمی به […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: تست ارتعاش پیشرانه و چاشنی انفجاری زیرسیستم پیشرانش ماهواره «ناهید ۲» با موفقیت انجام شد.

به گزارش پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی از انجام موفقیت‌آمیز تست ارتعاش پیشرانه و چاشنی انفجاری زیرسیستم پیشرانش ماهواره «ناهید ۲» خبر داد و گفت: در این تست، مخزن سوخت دیافراگمی به همراه پیشرانه کامل، تحت تست‌های ارتعاشی سطح کیفی قرار گرفت و بعد از انجام مودهای رندوم و سینوسی، پایداری سوخت و عدم تجزیه آن، تأیید شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص تست چاشنی انفجاری نیز توضیح داد: در این تست، چاشنی شیرهای انفجاری در راستای مختلف و تحت سطوح کیفی پرتابگر مورد تست ارتعاش قرار گرفت و سلامت چاشنی ارزیابی و تأیید شد تا در ادامه، آماده انجام تست روی سامانه شود.

وی یادآور شد: تمامی تست‌های زیرسیستم پیشرانش «ناهید ۲» بر اساس استاندارد ECSS انجام می‌شود و توسعه زیرساخت و فناوری‌های خاص، از جمله دستاوردهای قابل توجه این پروژه است.

گفتنی است سامانه پیشرانش «ناهید ٢» تست‌های فاز کیفی خود را پشت سر می‌گذارد. پیش از این، تست ارتعاش سطح کیفی کل سامانه و همچنین تست‌های حرارتی، ارتعاشی و نشتی المان‌های مختلف شامل تراستر، شیر لچ، شیرهای کنترلی و انفجاری، مخازن و اتصالات با موفقیت انجام شده بود و در ادامه تست‌های کیفی سامانه، تست‌های مربوط به سیکل خلا- حرارت و نشتی و عملکرد نهایی روی سامانه انجام خواهد شد تا نسبت به عملکرد مناسب سیستم پیشرانش در حین عملیات انتقالی ماهواره اطمینان حاصل شود.