آی‌سی‌تی نیوز – نامه ای سرگشاده با ۵ هزار امضا از اپل می خواهد تا برنامه اسکن عکس های آی کلود کاربران برای مقابله با کودک آزاری را اجرا نکند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، ۵ هزار سازمان و فرد با امضای یک نامه سرگشاده از اپل خواسته‌اند تا درباره اجرای […]

آی‌سی‌تی نیوز – نامه ای سرگشاده با ۵ هزار امضا از اپل می خواهد تا برنامه اسکن عکس های آی کلود کاربران برای مقابله با کودک آزاری را اجرا نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، ۵ هزار سازمان و فرد با امضای یک نامه سرگشاده از اپل خواسته‌اند تا درباره اجرای برنامه اسکن تصاویر آی کلود جهت ردیابی محتوای کودک آزاری تجدید نظر کند.

در بخشی از این نامه آمده است: هرچند سواستفاده از کودکان یک چالش بسیار مهم است و تلاش‌ها برای مقابله با آن با حسن نیت انجام می‌شوند، اما طرح پیشنهادی اپل یک در پشتی ایجاد می‌کند که بنیان‌های حفاظت از حریم خصوصی کاربران تمام دستگاه‌های اپل را تهدید می‌کند.

این درحالی است که اپل روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد برای مقابله با کودک آزاری، تصاویر آی کلود کاربران را با عکس‌های شناخته شده از مخازن سازمان‌های مقابله با آزار کودکان مقایسه می‌کند. البته این طرح قرار است برحسب قوانین هر کشور اجرا شود.

نامه سرگشاده روز جمعه در فضای مجازی پست شد و صبح یک شنبه بیش از ۵ هزار امضا برای آن ثبت شد. پیش از این نیز ویل کت کارت مدیر واتس اپ از این طرح اپل انتقاد کرده است.