آی‌سی‌تی نیوز – ویل کتکارت رئیس واتس‌اپ تصریح کرده که این شرکت قصد ندارد رویه‌های جدید اپل برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی را بپذیرد و آنها را در این نرم افزار گپ اعمال کند. به گزارش فارس به نقل از ورج، وی در توئیتی توضیح داد که اپل نرم افزاری عرضه کرده که […]

آی‌سی‌تی نیوز – ویل کتکارت رئیس واتس‌اپ تصریح کرده که این شرکت قصد ندارد رویه‌های جدید اپل برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی را بپذیرد و آنها را در این نرم افزار گپ اعمال کند.

به گزارش فارس به نقل از ورج، وی در توئیتی توضیح داد که اپل نرم افزاری عرضه کرده که قادر به اسکن تمامی عکس های خصوصی ذخیره شده در گوشی است و چنین کاری برای مقابله با سواستفاده جنسی از کودکان اقدام غلطی است، زیرا به نقض حریم شخصی افراد می انجامد.

اپل قصد دارد با بررسی برچسب های عکس های ارسالی شده بر روی خدمات آی کلود این شرکت، آنها را با محتوای یک پایگاه داده مقایسه کند که حاوی هشتگ های عکس های مربوط به سواستفاده جنسی از کودکان است. اپل مدعی است در این فرایند داده های کاربران رمزگذاری شده باقی می ماند و تحلیل آنها بر روی گوشی یا تبلت هر فرد انجام می شود. در نهایت تخلف احتمالی افراد در این زمینه به مقامات مربوط گزارش می شود.

اپل همچنین در قالب این سرویس در صورت ارسال یا مشاهده عکس های مستهجن توسط افراد زیر ۱۳ سال برای والدین آنها پیام هشدار ارسال می کند. این شرکت می گوید قصد دارد این خدمات را از طریق اپلیکیشن های شرکت های دیگر نیز ارائه کند و حالا رئیس واتس اپ به صراحت اعلام کرده چون از نظر وی چنین اقداماتی حریم شخصی افراد را در سراسر جهان به خطر می اندازد، چنین قصدی ندارد.

وی رویکرد اپل را بسیار نگران کننده توصیف کرده، زیرا به دولت های مختلف جهان با دیدگاه های متفاوت در مورد تصاویر مستهجن امکان می دهد تا تصاویری را که شاید عملا مشکلی نداشته باشند به پایگاه داده این نوع تصاویر بیفزاید. به گفته او سیستم واتس اپ برای مقابله با این تصاویر مبتنی بر گزارش های کاربران است و از این طریق در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰ هزار گزارش دریافت شده است.

پیش از این فیس بوک، ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی های سایبری کاخ سفید، بنیاد مرزهای الکترونیکی، تعدادی از اساتید دانشگاه و غیره با اجرای این طرح مخالفت کرده بودند.