آی‌سی‌تی نیوز – گزارش آماری بخش ICT کشور نشان می دهد که کاربران ایرانی برای اتصال تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت موبایل نسبت به اینترنت ثابت دارند و ضریب نفوذ اینترنت ثابت یک هشتم اینترنت موبایل است. به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش آماری بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات […]

آی‌سی‌تی نیوز – گزارش آماری بخش ICT کشور نشان می دهد که کاربران ایرانی برای اتصال تمایل بیشتری به استفاده از اینترنت موبایل نسبت به اینترنت ثابت دارند و ضریب نفوذ اینترنت ثابت یک هشتم اینترنت موبایل است.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش آماری بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مربوط به ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار از ضریب نفوذ ۱۲.۲۴ درصدی اینترنت ثابت و ضریب نفوذ ۹۶.۹۰ درصد اینترنت تلفن همراه تا پایان ۳ ماهه اول امسال حکایت دارد.

این آمار نشان می‌دهد که تنها ۱۰ میلیون و ۳۹۷ هزار اشتراک در کشور مربوط به اینترنت ثابت است و بیش از ۸۲ میلیون کاربر ترجیح می‌دهند برای اتصال، از اینترنت موبایل استفاده کنند.

فعالان بخش ارتباطات پهن باند ثابت عدم تعرفه عادلانه و رقابتی نسبت به تعرفه اینترنت موبایل را دلیلی بر عدم استقبال کاربران از اینترنت ثابت می‌دانند اما کارشناسان و بسیاری از کاربران معتقدند که کیفیت پایین خدمات اینترنت ثابت در کشور سبب شده تا کاربران ترجیح دهند که برای اتصال، اینترنت همراه را انتخاب کنند.

وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سیار دریک نگاه

اختلاف فاحش ضریب نفوذ اینترنت موبایل و ثابت در کشور

تعداد اشتراک‌های خانگی و تجاری ارتباطات پهن باند ثابت

اختلاف فاحش ضریب نفوذ اینترنت موبایل و ثابت در کشور

آمار فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین نشان می‌دهد که تا پایان سه ماهه اول امسال ۳۸ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۹۰۰ خط تلفن ثابت در کشور منصوب شده که ۲۹ میلیون و ۲۴۵ هزار خط هم اکنون دایر و فعال است. در همین حال ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ۳۴.۴۲ درصد برآورد می‌شود.

 

وضعیت توسعه زیر بخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه اول ۱۴۰۰

اختلاف فاحش ضریب نفوذ اینترنت موبایل و ثابت در کشور

وضعیت توسعه تلفن همراه نیز مطابق آمار رگولاتوری نشان می‌دهد که تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ ضریب نفوذ موبایل در کشور به ۱۵۵.۱۴ درصد رسیده است. بیش از ۱۳۱ میلیون و ۸۲۳ هزار خط موبایل در کشور فعال است و ۹۶ درصد جمعیت و بیش از ۴۴ هزار روستا، تحت پوشش موبایل قرار دارند.

 

وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه اول امسال

اختلاف فاحش ضریب نفوذ اینترنت موبایل و ثابت در کشور