آی‌سی‌تی نیوز – مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت : صورتحساب تلفن ثابت یک ماهه شده است و مشترکان باید در پایان ماه آن را پرداخت کنند. به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، بیدخام ،مدیر کل ارتباطات وامور بین الملل شرکت مخابرات ایران در مصاحبه […]

آی‌سی‌تی نیوز – مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت : صورتحساب تلفن ثابت یک ماهه شده است و مشترکان باید در پایان ماه آن را پرداخت کنند.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، بیدخام ،مدیر کل ارتباطات وامور بین الملل شرکت مخابرات ایران در مصاحبه با صدا و سیما، گفت: با توجه به این که صورتحساب تلفن ثابت در دوره‌های یک ماهه صادر می‌شود ضروری است برای جلوگیری از یک طرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورتحساب به صورت ماهانه و در مهلت زمانی تعیین شده از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ و یا سایت شرکت مخابرات ایران و یا همچنین از طریق تلفن همراه با کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع پرداخت شود.

وی گفت: چنانچه قبض پایان یک دوره بیش از ۲۰ هزار تومان باشد و یا این که در دو دوره متوالی مبلغ صورتحساب کمتر از ۲۰ هزار تومان باشد و ما شاهد پرداخت نکردن صورتحساب در این دو شرایط باشیم تلفن به صورت یکطرفه قطع می‌شود.

مدیر کل ارتباطات وامور بین الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا برخی درخواست‌های مردم برای انتقال خطوط تلفن ثابت با کندی انجام می‌شود؟ افزود: همه تلاش مجموعه مخابرات این است که خدمات در اسرع وقت ارائه شود، اما چون تعرفه‌های شرکت مخابرات مربوط به حدود ۱۲ سال پیش است امکان ارائه سرویس در زمان مقرر وجود ندارد و ما درخواست ترمیم تعرفه را از مسئولان داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه راهکاری اندیشیده اید که در زمان قطع تلفن ثابت بدون مراجعه مشترکان مجدد تلفن وصل شود؟ گفت: در صورتی که به علت پرداخت نکردن بدهی، خط تلفن مشترک، یکطرفه و یا قطع شده است برای تسریع در روند اتصال مجدد بهتر است مبلغ صورتحساب را از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ پرداخت کنند تا تلفن مشترک خودکار وصل شود.

بیدخام در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا برای برخی مشترکان تلفن ثابت پیامک صورتحساب ارسال نمی‌شود؟ افزود:، چون در سامانه مخابرات تلفن همراه برخی مشترکان درج نشده است این اتفاق می‌افتد و ما درخواست می‌کنیم افراد با مراجعه به کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع، تلفن همراه خود را وارد کنند تا صورتحساب ماهانه به آن‌ها ارسال شود.

مدیر کل ارتباطات وامور بین الملل شرکت مخابرات ایران پیش از این نیزاعلام کرده بود که در صورت استفاده نکردن از تماس با کشور‌های خارجی و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و هک تلفن ثابت حتماً درباره بستن صفر دوم در مکالمات بین الملل اقدام کنند.