آی‌سی‌تی نیوز – پورتال ثبت نام برای تزریق واکسن کرونا در منطقه لاتزیوی ایتالیا مورد حمله سایبری قرار گرفت. وقوع این حمله مورد تأیید مقامات محلی قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، مقامات محلی در لاتزیو مجبور شدند برای اطلاع رسانی در مورد این حمله و آگاه کردن […]

آی‌سی‌تی نیوز – پورتال ثبت نام برای تزریق واکسن کرونا در منطقه لاتزیوی ایتالیا مورد حمله سایبری قرار گرفت. وقوع این حمله مورد تأیید مقامات محلی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، مقامات محلی در لاتزیو مجبور شدند برای اطلاع رسانی در مورد این حمله و آگاه کردن مردم از فیس‌بوک استفاده کنند. این حمله بر سایر سیستم‌های آی تی در لاتزیو نیز تأثیر منفی گذاشته است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در صفحه فیس‌بوک فرمانداری لاتزیو حمله‌ای قدرتمندانه به پایگاه داده پورتال واکسیناسیون لاتزیو انجام شده و همه سیستم‌های مرتبط با آن از کار افتاده‌اند. لذا گرفتن وقت برای ثبت نام و تزریق واکسن کرونا ناممکن شده است.

در اطلاعیه یادشده تصریح شده که به علت این حمله فرایند ثبت نام و تزریق واکسن در منطقه لاتزیو با تأخیر انجام خواهد شد. در این اطلاعیه مشخص نشده که این حمله ماهیت باج افزاری دارد و هکرها خواستار دریافت باج از مقامات محلی در لاتزیو شده‌اند یا خیر، اما برخی منابع مطلع به سی ان ان گفته‌اند این حمله از طریق نفوذ به نمایه کاربری یکی از مدیران پورتال واکسیناسیون رخ داده و هکرها با قفل کردن داده‌های موجود خواستار دریافت باج شده‌اند، اما مقامات این درخواست‌ها را رد کرده‌اند.

بر اساس اطلاعیه مذکور عوامل این حمله هنوز شناسایی نشده‌اند و سیستم‌های رایانه‌ای داخلی مرتبط با پورتال واکسیناسیون لاتزیو هنوز راه اندازی نشده‌اند تا از گسترش ویروس رایانه‌ای در آنها جلوگیری شود. همچنین داده‌های مربوط به وضعیت سلامت کاربران و همین طور داده‌های مالی و بودجه‌ای هنوز به دست هکرها نیفتاده‌اند.