آی‌سی‌تی نیوز – در حالی که توسعه‌دهندگان ۵G بر مفید بودن فناوری فوق سریع بی‌سیم تأکید دارند، شرکت‌های تلفن همراه در چین از هزینه بالای انرژی برج‌های سیگنال ۵G شکایت دارند؛ فناوری ۵G می‌تواند ۱۰ برابر ۴G سریع‌تر باشد اما به نظر می‌رسد برق زیادی مصرف می‌کند. به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ در حالی […]

آی‌سی‌تی نیوز – در حالی که توسعه‌دهندگان ۵G بر مفید بودن فناوری فوق سریع بی‌سیم تأکید دارند، شرکت‌های تلفن همراه در چین از هزینه بالای انرژی برج‌های سیگنال ۵G شکایت دارند؛ فناوری ۵G می‌تواند ۱۰ برابر ۴G سریع‌تر باشد اما به نظر می‌رسد برق زیادی مصرف می‌کند.
به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ در حالی که توسعه‌دهندگان ۵G بر مفید بودن فناوری فوق سریع بی‌سیم تأکید دارند، شرکت‌های تلفن همراه در چین از هزینه بالای انرژی برج‌های سیگنال ۵G شکایت دارند و کارشناسان در سراسر دنیا معتقدند که وضعیت پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردند؛ فناوری ۵G می‌تواند ۱۰ برابر یا بیشتر از ۴G سریع‌تر باشد و به میزان قابل توجهی به نیازهای کاربران پاسخ دهد اما این افزایش سرعت آن، هزینه دارد.

“دینگ‌هایو” رئیس موسسه تحقیقات موبایل چین در جریان نشست هم‌اندیشی ۵G و خنثی‌سازی کربن در پکن گفت: یک ایستگاه پایه ۵G چهار برابر بیشتر از همتای خود ۴G برق مصرف می‌کند و در هر بیت داده منتقل شده در ۵G چهار برابر انرژی بیشتری نسبت به ۴G مصرف می‌شود.

“دینگ” مجموعه‌ای از فناوری‌های اخیر را که به کاهش مصرف انرژی ۵G می‌کند را فهرست کرد که شامل تراشه‌ها، خواب خودکار و بیدار شدن در ایستگاه‌های پایه و سیستم خنک‌کننده براساس نیتروژن مایع است، وی می‌گوید: ما قصد داریم هزینه برق ۵G را در دو سال به طور قابل توجهی کاهش دهیم.

“ژوچینگ فنگ” رئیس واحد طراحی منبع تغذیه در موسسه طراحی و مشاوره فناوری اطلاعات چین می‌گوید: هر یک از سه غول شرکت مخابراتی، حدود ۱۰ میلیون تن کربن در هوا منتشر می‌کنند و باید شب‌ها برخی از ایستگاه‌های پایه ۵G را تعطیل کنیم تا انتشار آن کاهش یابد.

“شیاشو” یک متخصص از موسسه تحقیقات مخابرات چین نیز می‌گوید:‌ قبض برق شرکت هواپیمایی سراسری به بالاترین سطح جدید خود یعنی به ۱۰۰ میلیارد یوان حدود ۱۵ میلیارد دلار در سال رسیده است.

وزارت صنعت و ارتباطات دولت چین (MIIT) اعلام کرده است که چین در حال ساخت بزرگترین شبکه تلفن همراه ۵G جهان است و در این راه به موفقیت‌ها و دستاوردهای اولیه نیز رسیده است.

“لیو لیهونگ” معاون وزیر ارتباطات دولت چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این کشور در سال جاری مجموعاً ۷۹۲ هزار ایستگاه پایه ۵G خواهد ساخت که با این روش تعداد پایانه‌های تلفن همراه متصل به شبکه به ۲۶۰ میلیون دستگاه می‌رسد. “لیو” با استناد به داده‌های یک آژانش بین‌المللی سنجش سرعت گفته است: سرعت شبکه تلفن همراه چین در بین ۱۳۹ کشور و منطقه در رتبه چهارم قرار دارد.

هدف چین ساخت حداقل ۶۰۰۰۰۰ ایستگاه پایه ۵G در سال ۲۰۲۱ بوده است و این وزارتخانه تمرکز و رویکرد خود را از “پوشش و محبوبیت” شبکه به “بهبود سرعت و کیفیت” تغییر می‌دهد؛ طبق برنامه MIIT، این کشور همچنین قصد دارد زیرساخت شبکه “دو گیگابایتی” را پوشش دهد که مناطق شهری و شهرهایی را که شرایط در آن فراهم است را پوشش دهد و پوشش عمیق شبکه های ۵G را به روشی منظم ارتقا بخشد.