آی‌سی‌تی نیوز – پای مایکروسافت به شکایت آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل باز شده و شاید این شرکت مجبور شود انبوهی از اسناد در اختیار وکلای این شرکت قرار دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، پرونده شکایت فدرال علیه گوگل به اهمیت مبارزه درباره اطلاعاتی که مایکروسافت ذخیره می‌کند، اهمیت […]

آی‌سی‌تی نیوز – پای مایکروسافت به شکایت آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل باز شده و شاید این شرکت مجبور شود انبوهی از اسناد در اختیار وکلای این شرکت قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، پرونده شکایت فدرال علیه گوگل به اهمیت مبارزه درباره اطلاعاتی که مایکروسافت ذخیره می‌کند، اهمیت قابل توجهی داده است.

در همین راستا این شرکت با احضاریه برای دسترسی به میلیون‌ها اسناد روبرو است که احتمالاً تلاش‌های این شرکت برای رقابت با موتور جستجوی گوگل را روشن‌تر می‌کند.

مایکروسافت در ابتدا با دادستان‌ها برای ایجاد یک پرونده آنتی تراست علیه گوگل همکاری کرد. اما اکنون ممکن است با حکم دادگاه ملزم شود میلیون‌ها اسناد دیگر را در اختیار تیم وکلای گوگل قرار دهد.

آمیت مهتا قاضی فدرال روز جمعه در جلسه دادرسی اظهارات گوگل و مایکروسافت را شنید اما در نهایت اعلام کرد قبل از شروع دادگاه به اطلاعات بیشتری نیاز است تا دادگاه بتواند دستورالعملی درباره آنکه چه میزان اطلاعات داخلی باید مهیا شود، صادر کند.

در اکتبر ۲۰۲۰ میلادی پرونده آنتی تراست وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل با تمرکز روی رفتارهای غیررقابتی موتور جستجو و تبلیغات آن ثبت شد. در این شکایت به قراردادهای انحصاری شرکت درباره سیستم‌های اندروید و iOSاشاره شده بود که در نتیجه آن موتورجستجوهای دیگر از میدان رقابت خارج شدند. شکایت‌های دیگری علیه گوگل ثبت شده که تمرکز آنها روی تنظیمات حریم خصوی مرورگر و دستکاری نتایج است.

در همین راستا و قبل از آنکه وزارت دادگستری اتهاماتی علیه گوگل اعلام کند، مایکروسافت در پاسخ به تقاضای دادستان‌ها، بیش از ۴۰۰ هزار سند را در اختیار آنان قرار داد.

اما گوگل ادعا کرد مایکروسافت باید همان میزان اطلاعات در اختیارش قرار دهد تا در دفاع از خود استفاده کند.

حال آنکه مایکروسافت در مقابل این درخواست مقاومت و ادعا کرد گوگل سعی دارد با درخواست حجم وسیعی از اطلاعات پرونده را به تعویق بیندازد.