آی‌سی‌تی نیوز – عبدالعلی‌ علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به ماموریت سازمان در حوزه صوت و تصویر فراگیر از تسهیل‌گری و تنظیم‌گری همزمان در این حوزه سخن گفت. به گزارش عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری با اشاره به مأموریت رسانه ملی در صنعت صوت‌وتصویر فراگیر گفت: تسهیل‌گری در کنار تنظیم‌گری از مأموریت‌های […]

آی‌سی‌تی نیوز – عبدالعلی‌ علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به ماموریت سازمان در حوزه صوت و تصویر فراگیر از تسهیل‌گری و تنظیم‌گری همزمان در این حوزه سخن گفت.

به گزارش عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری با اشاره به مأموریت رسانه ملی در صنعت صوت‌وتصویر فراگیر گفت: تسهیل‌گری در کنار تنظیم‌گری از مأموریت‌های صداوسیماست و امیدواریم بتوانیم در مسیر تسهیل‌گری و حمایت از رسانه‌ها و محتوای بومی به خوبی قدم برداریم، به‌طوری‌که هر رسانه‌ای امکان تولید محتوای فاخر داشته باشد و درعین‌حال در مسیر تولید، بدون مشکل و به‌راحتی پیش برود.

علی عسکری در نشست کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در زمینه لزوم تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از تلاش همه دست‌اندرکاران این حوزه قدردانی کرد.

رئیس رسانه ملی افزود: هدف ما از تنظیم‌گری رونق رسانه‌های قانونی و تولیدات و محتوای فرهنگی است، زیرا اگر شبکه ملی اطلاعات چیزی برای عرضه به مخاطب نداشته باشد، بی‌فایده خواهد بود. شبکه ملی اطلاعات باید به‌گونه‌ای باشد که با تولیدات متنوع و غنی، نیاز کاربران را برطرف کند و از تولید و انتشار محتواهای مخالف مبانی هویتی و فرهنگی جامعه جلوگیری کند. تنظیم‌گری قرار است با دقت و سعه‌صدر جلوی برخی از تخریب‌های فرهنگی و آنچه را نوعی فرهنگ‌فروشی در فضای مجازی است، بگیرد.

وی ادامه داد: کسی که در رسانه‌های فضای مجازی خوب کار کند، قابل‌احترام است و باید با او به‌صورت شایسته همراهی شود تا بتواند از این فضا به نفع مردم استفاده کند.

علی عسکری در همین حال با تأکید بر تفاوت ماهوی دو حوزه رسانه‌های صوت و تصویر و صنعت سینما، بر ادامه پشتیبانی رسانه ملی از تولیدات سینمایی و صنعت سینما در کشور تأکید کرد و گفت: در دوران ریاست بنده بر سازمان، دستور همکاری خوب با فعالان این عرصه صادرشده است، به‌طوری‌که رسانه ملی به میزان قابل‌توجهی هزینه تبلیغ فیلم‌ها و پایداری صنعت سینما کرده است. ما مدافع سینما هستیم و هنر را فرهنگ‌سازترین عنصر می‌دانیم.

در این جلسه، گزارش عملکرد ساترا در ایام انتخابات و همچنین فعالیت‌های انتخاباتی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در کنار رسانه ملی ارائه و بررسی شد.

در بخش دیگری از این نشست، فرایند تولید و انتشار محتوای نمایشی شامل سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر موردبررسی قرار گرفت و گزارشی از تعداد پروانه‌های تولید و انتشار صادرشده از ابتدای سال جاری ارائه شد.

در ادامه جلسه اعضای حقیقی شوراهای محتوایی معرفی شدند. بر همین اساس آقایان حجت‌الاسلام محمد قمی، منصور واعظی، علی‌اصغر پورمحمدی، محسن مهاجرانی، پرویز شیخ طادی و غلامرضا میرحسینی به‌عنوان اعضای حقیقی شورای پروانه تولید سریال‌ها و آقایان علی‌اصغر پورمحمدی، محسن مهاجرانی، محمدرضا جعفری جلوه و عبدالکریم خیامی به‌عنوان اعضای حقیقی شورای انتشار محتوای نمایشی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر معرفی شدند.