آی‌سی‌تی نیوز – نرم افزار گپ ویدئویی آنلاین زوم که در ایام همه گیری کرونا مورد توجه قرار گرفته، برای جلب رضایت شاکیان خود مجبور به پرداخت جریمه ۸۵ میلیون دلاری شد. به گزارش فارس به نقل از رویترز، حملات هکری متعدد به زوم و کاربران آن منجر به نقض حریم شخصی افراد و سرقت […]

آی‌سی‌تی نیوز – نرم افزار گپ ویدئویی آنلاین زوم که در ایام همه گیری کرونا مورد توجه قرار گرفته، برای جلب رضایت شاکیان خود مجبور به پرداخت جریمه ۸۵ میلیون دلاری شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، حملات هکری متعدد به زوم و کاربران آن منجر به نقض حریم شخصی افراد و سرقت اطلاعات آنها شد. از همین رو برخی کاربران از این شرکت شکایت کردند که در نتیجه زوم موظف به پرداخت جریمه ۸۵ میلیون دلاری برای جلب رضایت این افراد شد.

در شکایت یادشده زوم به علت نقض حریم شخصی کاربرانش و امکان دسترسی به گپ های کاربران توسط هکرها مجرم شناخته شده است. زوم علاوه بر پرداخت جریمه موظف است اقدامات امنیتی جدی تری را به اجرا بگذارد که از آن جمله می توان به هشدار به کاربران خود در مورد استفاده از اپلیکیشن های ثالث و ارائه آموزش های مرتبط با حریم شخصی به کارکنان این شرکت اشاره کرد.

با توجه به کثرت شاکیان شرکت زوم مبلغ پرداختی به هر یک از آنان رقمی بین ۱۵ تا ۲۵ دلار خواهد بود و البته هزینه های قضایی رسیدگی به این پرونده نیز باید توسط زوم پرداخت شود. زوم مدعی است حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران را به عنوان اولویت درجه اول مورد توجه قرار داده است.