آی‌سی‌تی نیوز – پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با حضور مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با عنوان «فاوا» با حضور مجازی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور جذب و حمایت از واحدهای فناور […]

آی‌سی‌تی نیوز – پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با حضور مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان سمنان با عنوان «فاوا» با حضور مجازی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور جذب و حمایت از واحدهای فناور و تسهیل در فعالیت آنان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در حاشیه آیین افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: هدف نهایی ایجاد پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، جذب شرکت ها و واحدهای فناور داخلی و خارجی، ارتقاء آنها در حوزه تولید محصولات ارتباطات و فناوری اطلاعات مدرن، و تسهیل حضور آنها در بازارهای داخلی و خارجی است.

سید یاسر حسن‌پور بیان کرد: در راستای تحقق این هدف، ماموریت اصلی پارک فاوا، توسعه اقتصادی و تعمیق فناوری شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت ‏پذیری است.

وی افزود: کمک به رشد شرکت‌ها و واحدهای فناور متوسط به شرکت‌های توسعه یافته از طریق ورود آن‏ها به زنجیره تامین بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات داخل و خارج، توسعه تعاملات بین‌المللی شرکت های فناور عضو در سطح منطقه و جهان، شبکه‌سازی شرکت های فناور عضو و جهت‏ دهی به تولیدات آنها بر اساس نیاز بازارهای داخلی و خارجی و برنامه‌ریزی برای جذب متخصصان ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خارج از کشور و کمک جهت مهاجرت معکوس آنها از دیگر اهداف پارک فاوا است.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ساختمان آموزش وسنجش مهارت فنی و حرفه‌ای استان با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال به‌عنوان محل استقرار پارک در محوطه‌ای به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل ۴ سوله با مساحت ۳۴۰ متر مربع تعیین و تایید شد.

حسن‌پور در خصوص وضعیت گرنت فناوری رشد استان سمنان ابراز داشت: از ۲۱ طرح فناوری، گرنت فناوری رشد برای ۹ طرح در شورای پذیرش با اعتبار ۲ میلیارد ریال تایید شد.

وی افزود: گرنت مصوب پارک فاوا ۸۰۰ میلیون ریال و گرنت تعهد مرکز مجری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان سمنان درخصوص وضعیت توزیع اعتبار طرح گرنت فناوری جوانه بیان کرد: در مجموع برای ۲۳ طرح به میزان چهار هزار و ۸۷۵ میلیون ریال گرنت اعتبار تایید شد و ۲ هزار و ۴۳۹ میلیون ریال به منظور تحقیق و توسعه، یکهزار و ۲۱۸ میلیون ریال برای توانمند سازی و یکهزار و ۲۱۸میلیون ریال به منظور نیروی انسانی تایید شد.