آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا شرایط و ویژگی‌های خرید اینترنتی امن را تشریح کرد. سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس به دغدغه کاربران مجازی مبنی بر انجام «خرید اینترنتی امن» اشاره و اظهار […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا شرایط و ویژگی‌های خرید اینترنتی امن را تشریح کرد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس به دغدغه کاربران مجازی مبنی بر انجام «خرید اینترنتی امن» اشاره و اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، خریدهای اینترنتی بیش از پیش مورد توجه افراد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر خریدهای اینترنتی طبق اصول خود انجام نشود ممکن است خطراتی از قبیل درگاه‌های فیشینگ، اجناس تقلبی، کلاهبرداری و عدم ارسال کالا را در پی داشته باشد به ذکر
چند نکته مهم در انجام خریدهای اینترنتی پرداخت و گفت: توجه به این نکات می‌تواند امنیت خرید‌های آنلاین را تضمین کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: نکته مهم و قابل توجه این است که افراد باید خریدهای خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند؛ همچنین قبل از خرید، قوانین فروشگاه و شرایط مرجوعی کالا را بررسی کنند تا در صورت وقوع هرگونه مشکل بتوانند از خدمات پس از فروش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه انتخاب پرداخت وجه در هنگام تحویل گرفتن کالا درب منزل ‌گزینه مناسبی است خاطرنشان کرد: درصورت پرداخت آنلاین، درگاه پرداخت بانکی را بررسی کرده و تا جایی که امکان دارد از دستگاه رایانه‌ای شخصی خود برای خرید استفاده کنید.