آی‌سی‌تی نیوز – فاز دوم طرح رجیستری تبلت‌ها از فردا (نهم مرداد) آغاز می‌شود و ساعت ۲۴ امشب (۸مرداد) آخرین مهلت برای طی کردن فرآیند رجیستری دستگاه تبلت است. به گزارش ایرنا، سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: حتماً تا پیش از ساعت ۲۴ روز ۸ […]

آی‌سی‌تی نیوز – فاز دوم طرح رجیستری تبلت‌ها از فردا (نهم مرداد) آغاز می‌شود و ساعت ۲۴ امشب (۸مرداد) آخرین مهلت برای طی کردن فرآیند رجیستری دستگاه تبلت است.

به گزارش ایرنا، سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: حتماً تا پیش از ساعت ۲۴ روز ۸ مرداد، با سیم‌کارت خود دستگاه را روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند.

طرح رجیستری تبلت‌ها برای جلوگیری از قاچاق این دستگاه، از روز دوم مرداد با تبلت‌های برند «لنوو» آغاز شد و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد پس از رجیستری لنوو، فرآیند رجیستری دیگر نشان‌های تجاری تبلت‌ها نیز انجام خواهد شد. بقیه نشان‌های تجاری تبلت تنها وقت دارند تا پیش از ساعت ۲۴ روز ۸ مرداد برای فعال‌سازی تبلت خود اقدام کنند چرا که با اجرایی شدن طرح رجیستری تبلت از نهم مردادماه دیگر امکان رجیستر شدن و ورود تبلت به شبکه ارتباطی کشور ممکن نخواهد بود.

برخی تصور می‌کنند اگر با استفاده از wifi به اینترنت متصل شدند و به نوعی دستگاه‌شان روشن بوده، دیگر نیازی ندارند تا دستگاه خود را رجیستر کنند، اما این‌طور نیست. حتما باید در دستگاه سیم‌کارت قرار داده شود و پس از برقراری تماس و پیامک برای رجیستری دستگاه اقدام کنند.

در ادامه فرآیند رجیستر شدن، پس از روشن کردن دستگاه دارای سیم‌کارت با شماره‌گیری کد دستوری *۷۷۷۷#، کد شناسایی دستگاه (IMEI ) را ارسال کنید تا فرآیند رجیستری انجام شود. راه دیگر فعال‌سازی و ثبت دستگاه تبلت این است که نام «همتا» را در اینترنت جستجو کنید و از طریق سایت کدشناسایی دستگاه خود را برای فعال‌سازی ثبت کنید.

اگر کد IMEI دستگاه‌تان را ندارید کافی است کد دستوری *۰۶# را شماره‌گیری کنید تا کدشناسایی برای شما به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین گام برای ساماندهی بازار موبایل و موبایل‌واره (دستگاه‌های سیم کارت‌خور)، از ۱۳ تیرماه تجهیزاتی مانند تبلت، ساعت هوشمند، مودم و … در صف رجیستری قرار گرفتند. با اجرای این طرح تمامی دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از طریق رویه قانونی و همراه با گارانتی وارد کشور خواهند شد و به دست مشتری می‌رسند.

بنابر گزارشی که انجمن واردکنندگان تلفن همراه منتشر کرده است، در سال ۹۹ حدود ۲ میلیون دستگاه تبلت به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در شبکه ارتباطی کشور فعال شدند. از ابتدای امسال تا ۹ تیر ۱۴۰۰، بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه موبایل‌واره به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار وارد کشور شده که تنها ۲ درصد آن قانونی است. مرحله دوم طرح رجیستری که موبایل‌واره‌ها را شامل می‌شود، از قاچاق ۳۰۰ میلیون دلار جلوگیری می‌کند.