آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید کارگران یکی از پیمانکاران تعمیرات دستگاه های اپل، دل و لنوو در شرایط نامساعدی فعالیت و ادعا می کنند کارفرما از آنها بهره کشی می کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، کارگران یک واحد در شهر هیوستن (ایالت تگزاس) که تعمیرات دستگاه‌های اپل، دل و لنوو […]

آی‌سی‌تی نیوز – طبق گزارشی جدید کارگران یکی از پیمانکاران تعمیرات دستگاه های اپل، دل و لنوو در شرایط نامساعدی فعالیت و ادعا می کنند کارفرما از آنها بهره کشی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، کارگران یک واحد در شهر هیوستن (ایالت تگزاس) که تعمیرات دستگاه‌های اپل، دل و لنوو را انجام می‌دهد، ادعا می‌کنند کارفرما از آنها بهره کشی می‌کنند.

طبق گزارش نشریه اینسایدر توالت کارگران بهداشتی و به تعداد کافی نیست و تهویه مناسب ندارد. علاوه بر آن شرکت CSAT دستمزد بسیار پایینی به آنها می‌دهد. این شرکت پیمانکار تعمیراتی شرکت‌های فناوری بزرگ مانند اپل است.

در این گزارش اشاره شده کارمندان ادعا می‌کنند تعداد کافی دستشویی یا فضای پارک خودرو ندارند. همچنین آنها حتی در مواقع اضطراری شخصی یا خانوادگی نمی‌توانند با موبایل صحبت کنند. یک کارمند ادعا می‌کند پس از تمام شدن کارش متوجه شد پسرش به دلیل سوختگی در بیمارستان بستری شده است.

برخی از افراد از شرایط کاری این کارگران شگفت زده شده‌اند زیرا تصور می‌کردند شرایط کاری آنها متناسب با موقعیت اپل باشد. اما کارگران با شرایط سخت کاری روبرو هستند و دستمزد آنها به ازای هر ساعت کار ۱۲ تا ۱۴ دلار است. همچنین آنها امید چندانی به ارتقای شغلی ندارند.

برخی کارگران ادعا می‌کنند هفته‌ای ۶۰ ساعت کار می‌کنند تا بتوانند نیازهایشان را تأمین کنند.

شرکتCSAT به در خواست اظهار نظر درباره این گزارش پاسخی نداده است. نماینده این شرکت ادعا می کندCSAT استاندارد بالایی برای محیط کاری دارد و شکایات کارمندان را بررسی می‌کند.

اپل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد درباره این اتهامات تحقیقاتی انجام می‌دهد. اما دل و لنوو نسبت به این گزارش اظهار نظری نکرده است.