آی‌سی‌تی نیوز – معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری اعضای سه باند که با سوءاستفاده از نام سامانه ثنا اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب افراد می‌کردند، خبر داد. به گزارش فارس، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری که با ترفند «ارسال پیامک با عنوان […]

آی‌سی‌تی نیوز – معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری اعضای سه باند که با سوءاستفاده از نام سامانه ثنا اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب افراد می‌کردند، خبر داد.

به گزارش فارس، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: مجرمان سایبری که با ترفند «ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه» از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند، توسط کارشناسان پلیس فتا مورد شناسایی قرار گرفته و با کسب مجوز قضائی دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: اعضای سه باند با فعالیت مجرمانه فیشینگ که با سوء استفاده از نام سامانه ثنا قوه قضائیه اقدام به ارسال پیامک‌هایی به طعمه‌های خود با موضوع «ثبت شکایت بر علیه افراد» می‌کردند، شناسایی و با کسب مجوز قضایی دستگیر شدند.

وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران اعلام کرد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکواییه، تقاضای واریز وجوهات مختلف عمدتا ۱۰ هزار تومان از افراد متقاضی و فریب خورده می کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب افراد اقدام می کردند.

وی تصریح کرد: در مواردی هم دیده شد که این مجرمان با ترفندهای خاص مشخصات خانوادگی هموطنان مانند نام و نام خانوادگی آنان را نیز در متن پیامک های ارسالی درج می کردند که شهروندان نباید به این گونه پیامک‌ها هم توجهی کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: طی یک اقدام فنی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا در کشور، متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از دستگیری ضمن مواجه با ادله جرم به منظور پیگیری سیر مراحل قانونی پرونده شان تحویل مراجع قضائی شدند.

وی بیان داشت : سامانه ثنا قوه قضائیه به منظور ابلاغ شکواییه و ابلاغ های قضائی و تسهیل در امر رسیدگی به امورات دعاوی و قضائی راه اندازی شده است و تمامی ابلاغ های این سامانه دولتی شبیه سایر سامانه ها با شماره های پوششی با نام سامانه ثنا صورت می پذیرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است ، از هموطنان خواست که به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی کند به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجهه با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

وی خاطرنشان کرد:عموم مردم می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.